//
کدخبر: ۱۰۱۳۲۴ //

اصلاح ساختاری وزارت راه و شهرسازی کلید خورد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلاح ساختاری این وزارتخانه به عنوان تکلیف این مجموعه کلید خورده است و اجرای آن با روند مناسبی ادامه دارد.

به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از ایرنا ،سعید سیدعلایی در آیین معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی، افزود: هدایت مدیران از حوزه تصدی‌گری به حوزه برنامه‌ ریزی یکی از اصلاحات ساختاری مهم در این وزارتخانه است که با جدیت تمام پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: برای تحقق این اصلاحیه مدیریت راهبردی از وزارتخانه منفک و به سازمان راهداری داده شد؛ این موضوع از سال 95 شروع و در سال 96 به صورت کامل عملیاتی شد که به تبع آن شاهد وحدت مدیریت در حوزه راه روستایی هستیم.

سیدعلایی، اصلاح ساختاری در حوزه راهداری، شهرسازی و مسکن را مورد اشاره قرار داد و گفت: موضوع اصلاح ساختار ادارات راه و شهرسازی استان‌ها از دیگر برنامه‌های وزارتخانه است که با توجه به بازسازی و برنامه‌ریزی انجام شده ، ساختار جدید حمل و نقل و بازآفرینی شهری با پنج معاونت ایجاد و از دو ماه قبل به ادارات استان‌ها ابلاغ شده است.

به گفته وی، هم اکنون معاونت بازآفرینی در ادارات ‌کل استان ها فعال و اداره هماهنگی حمل و نقل نیز در ساختار ادارات کل شهرسازی پیش‌بینی شده است.

سیدعلایی ادامه داد: برای بازآفرینی شهری مدنظر دولت، شرکت عمران بهسازی شهری به شرکت بازآفرینی تبدیل و اساسنامه آن نیز تصویب شد؛ با نگاه به درون و بیرون شهرها و رسیدگی به وضعیت کنونی، امیدواریم شاهد تحولات خوبی در رفع حاشیه ‌نشینی و بافت فرسوده باشیم.

وی گفت: سند برنامه جامع نیروی انسانی وزارتخانه تدوین و منطبق با آن جذب نیروی انسانی به اداره استخدام‌ها اعلام شده است.

سیدعلایی اضافه کرد: تربیت مدیران آینده از دیگر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است که طبق این برنامه حدود دو هزار مدیر تربیت خواهند شد تا در پایان کار بانک اطلاعاتی به آیندگان ارایه دهیم.

وی با بیان اینکه خدمت در نظام جمهوری اسلامی یک موهبت الهی است، افزود: طبق سیاست‌گذاری دولت تدبیر و امید برای خدمت‌ رسانی هر چه بهتر موضوع میز خدمت مطرح شده است که طبق بخشنامه از 97/4/1 اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از آذربایجان‌شرقی به عنوان کریدور جنوب به شمال و غرب به شرق یاد کرد که به لحاظ جمعیت، مساحت و جاذبه‌های تاریخی، صنعت و کشاورزی و مهم ‌تر از همه با توجه به قرارگیری در مرز مشترک با دو کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سیدعلایی با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، گفت: از ایشان در مدیریت ارشد مرکز تحقیقات راه و شهرسازی استفاده خواهد شد.

  در این مراسم ابوالقاسم سلطانی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات توحید اخلاقی به عنوان مدیرکل پیشین قدردانی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۱۳۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان