//
کدخبر: ۹۶۲۰ //

تردد در جاده های کوهستانی ایلام فقط با زنجیر چرخ انجام می شود

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: به علت بارش برف در مناطق شهری و همچنین ارتفاعات و مناطق کوهستانی و گردنه های برف گیر این استان تردد خودروها فقط با زنجیر چرخ انجام می شود و ماموران پلیس راه اجازه تردد به خودروهای فاقد زنجیر چرخ را نمی دهند.

 تردد در جاده های کوهستانی ایلام فقط با زنجیر چرخ انجام می شود

سرهنگ محسن ناصری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش برف در جاده های کوهستانی و گردنه های رنو، قلاجه، تونل آزادی و کبیرکوه از صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد بنابراین توصیه می کنیم رانندگان با احتیاط بیشتری از این مناطق رفت و آمد کنند.

وی با بیان اینکه تیغه زنی و برفروبی جاده ها و همچنین نمک پاشی توسط راهداران انجام می شود، افزود: مناطق کوهستانی بویژه در محدوده تونل آزادی، گردنه های قلندر و قلاجه و مسیر شباب به حمیل از حجم بارش برف بیشتری برخوردار است که باعث لغزندگی جاده شده است.

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام از عموم رانندگان بویژه در جاده های برون شهری و کوهستانی خواست به علت لغزندگی راه ها در صورت امکان از انجام سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.

سرهنگ ناصری با تاکید بر همراه داشتن پوشاک گرم و تغذیه کافی از رانندگان خواست پیش از حرکت از سلامت بخاری و برف پاک کن خودرو اطمینان حاصل کرده و باک وسیله خود را پر کنند و از هرگونه شتاب زدگی هنگام رانندگی در طول مسیر خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 70 درصد وسایل نقلیه زنجیر چرخ و دیگر وسایل و تجهیزات ایمنی سفر در زمستان را همراه دارند ولی تنها 15 درصد رانندگان این خودروها با روش درست بستن زنجیر چرخ آشنایی دارند در حالیکه رانندگان باید روش صحیح بستن زنجیر چرخ را فرا گیرند.

بارش برف و باران از بامداد امروز در بیشتر مناطق استان ایلام آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی ایلام نیز پیشتر گفته بود: سامانه بارشی خفیفی از روز پنجشنبه هفته جاری وارد آسمان این استان می شود و فعالیت آن تا روز جمعه نیز ادامه دارد.

یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: این سامانه بارشی در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف و در دیگر نقاط استان به صورت باران است.

به گزارش ایرنا، بارش های صبح امروز در مناطق کوهستانی استان به شکل برف و در مناطق پست به صورت باران است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان