//
کدخبر: ۹۵۰۵۸ //

تابستان امسال کرمانشاه "گرمتر" از نرمال است

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: پیش‌بینی ما این است تابستان امسال کرمانشاه گرمتر از شرایط نرمال باشد.

تابستان امسال کرمانشاه "گرمتر" از نرمال است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی محمد زورآوند اظهار کرد: بهار امسال بارش‌های خوبی داشتیم، به گونه‌ای که این بارش‌ها بخشی از کم بارشی فصل زمستان را جبران کرد.

وی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری استان را 524.7 میلی‌متر عنوان کرد و ادامه داد: این میزان نسبت به سال گذشته 19 و نسبت به میانگین بلندمدت 16 درصد بیشتر است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین میزان بارندگی را از پاوه و به میزان 880 میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی را نیز از سومار و 329 میلی‌متر اعلام کرد و یادآور شد: در این مدت در شهر کرمانشاه نیز حدود 429 میلی‌متر بارندگی داشتیم.

زورآوند با بیان اینکه بعید است در یک ماه باقی مانده فصل بهار بارندگی قابل توجه و زیادی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: از اواسط هفته (سه‌شنبه، اول خرداد) موج ضعیفی جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، اما بارش ناشی از آن چندان چشمگیر نیست و فقط مقداری باعث تعدیل دمای هوا می‌شود.

وی سپس به وضعیت دما در فصل تابستان پیش رو اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی‌ها به طور تقریبی نشان می‌دهد که تابستان امسال کرمانشاه گرمتر از نرمال خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بیان کرد: میزان گرمتر بودن هوا احتمالا به اندازه نیم تا یک درجه سانتی‌گراد است.

زورآوند با اشاره به برخی منابع غیررسمی که اعلام کردند امسال تابستان خنکی پیش رو داریم، گفت: اطلاعات این منابع اصلا مورد تایید نیست.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۰۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان