//
کدخبر: ۸۰۷۷ //
زمانی قمی عنوان کرد:

سرمایه‌گذاری‌های جدید و طرح‌های توسعه‌ای اولویت جدی استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: در سال آینده سرمایه‌گذاری‌های جدید و طرح‌های توسعه‌ای عمیقا مورد توجه مدیریت استان مرکزی و ستاد اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

سرمایه‌گذاری‌های جدید و طرح‌های توسعه‌ای اولویت جدی استان مرکزی

به گزارش فرتاک نیوز، منطقه مرکزی، محمود زمانی قمی در 36مین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت افزود: 372 میلیارد تومان وام‌های پرداختی مستقیم بانک‌ها در قالب طرح رونق تولید توسط وزارت صنعت و معدن قبول شد که آنرا جزو قالب و اصول طرح رونق تولید قلمداد کردند.

زمانی قمی تصریح کرد: همچنین 306 میلیارد تومان هم از طریق سایت بهین یاب و در مجموع 678 میلیارد تومان در قالب طرح رونق تولید به 950 واحد تولیدی کوچک و متوسط استان پرداخت شد و تعدادی از آنها در سازمان صنعت و معدن رصد شده‌اند.

وی افزود: 33 واحد صنعتی که مورد بازدید واقع شده‌اند اشتغال قبلی خود را حفظ کرده و تغییری نداشته است. 41 واحد صنعتی نیز 10 تا 20درصد، 15 واحد صنعتی 20 تا 30درصد، هشت واحد صنعتی 30 تا 50 درصد و یک واحد صنعتی نیز 60درصد افزایش تولید داشته که متوسط اینها بیش از 15 درصد افزایش تولید است.

استاندار اظهار کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قصد داریم در آغازین هفته‌های سال جدید مسیر را کمی تغییر دهیم. درست است که همچنان باید به واحدهای کوچک و متوسط بپردازیم و خواهیم پرداخت، اما سرمایه‌گذاری‌های جدید و طرح‌های توسعه‌ای عمیقا مورد توجه مدیریت استان و ستاد خواهد بود که در کنار آن رسیدگی به مسائل واحدهای بزرگ و مادر استان قرار دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: در جلسات ستاد علاوه بر ادامه مسیر قبلی در حوزه صنایع کوچک و متوسط به طرح‌های توسعه‌ای می‌پردازیم که امروز دو طرح در ساوه افتتاح شد و دو طرح دیگر در دست پیگیری است و بسیاری طرح‌های دیگر مورد توجه قرار خواهند گرفت.

زمانی قمی در خصوص پتروشیمی خمین گفت: حدود یک ماه تا 40 روز قبل در سازمان محیط زیست کشور طی جلسه بررسی این موضوع، دو سند درخواست شد که یکی از آنها تصویب شهرک تخصصی پتروشیمی خمین است که به انجام رسید و در دستور کار دولت است. سند دیگر تغییر کاربری چاه کشاورزی به صنعتی است که در امور آب و وزارت نیرو به آن پرداختند.

وی تصریح کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در کارخانجات و واحدهای تولیدی بزرگ و حتی در یکی از بانک‌های استان مرکزی تشکیل شد و همه تدابیر در جهت افزایش راندمان و بازدهی فعالیت‌ها بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان مرکزی جزو استان‌های موفق از لحاظ تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی و از لحاظ پرداختی‌ها نیز جزو هفت استان کشور است.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان نیز گفت: لزوم ایجاد تعادل در سطح کشور بین صادرات و تولید داخل به ویژه در مورد تولیداتی که مواد اولیه واحدهای داخلی هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

علی‌اکبر کریمی افزود: قطعا باید بخشی از تولید که مواد اولیه واحدهای دیگر است کنترل شود و در اختیار واحدهای دیگر نیازمند این مواد قرار گیرد. پیشنهاد می‌شود دستور پیگیری این مهم در سطح ملی و استانی صادر شود.  

وی با تاکید بر حمایت از تولید داخل برای تمامی واحدها تصریح کرد: تداوم تولید واحدهای بزرگی که محصولات سرمایه‌ای تولید می‌کنند، نیازمند حمایت جدی در سطح ملی است.

کریمی افزود: واحدهای تولیدی بزرگ استان مرکزی محصولاتی تولید می‌کنند که اگر در سطح ملی از لحاظ تعرفه‌ای، جلوگیری از واردات کالای مشابه و ... تمهیدات ملی پیش بینی نشود، قطعا مشکلات بیشتری پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: همه کارخانجات استان مشکل کار دارند و مشاهده می‌شود که در کشور هم نیاز وجود دارد و هم سفارش کار، اما متاسفانه تعاملی که آنها را به سمت این واحدها هدایت کند به دلایل مختلف وجود ندارد و رویکرد کلان حمایت از تولید داخل در این زمینه لازم است.

کریمی در خصوص هپکو نیز گفت: تلاش‌ها جهت کمک به هپکو نباید متوقف شود و باید در تعیین تکلیف مالکیت شرکت و برخورد قانونی لازم با وی تسریع شود چراکه او تخلفات قانونی مرتکب شده و نوع مدیریت و رفتار وی به این سرمایه ملی خسارت زیادی وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، دیگر نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در این نشست گفت: انتظار است اختیارات استانداران در خصوص مسائل مختلف از جمله رفع بحران‌ها بیشتر شود. چراکه دستگاه‌های ملی به تلاش‌های استانداران در رفع بحران آنطور که باید توجه نمی‌کنند.

سیدمهدی مقدسی افزود: در خصوص واحدهای بزرگ چهار مصوبه 50 میلیاردی برای کمک به واحدهای هپکو، ماشین سازی، آذراب و واگن‌پارس وجود دارد که هنوز عملیاتی نشده است و انتظار می‌رود همانطور که به واحدهای کوچک و متوسط توجه می‌شود، اقدامات برای واحدهای بزرگ عملیاتی‌تر انجام شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود جلسه ویژه‌ و عملیاتی مخصوص این صنایع بزرگ با حضور طیب‌نیا، سیف و رئیس سازمان خصوصی سازی جهت اتخاذ تصمیمات عملیاتی تر تشکیل شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان