//
کدخبر: ۵۹۷۹ //

ایجاد خانه های بوم گردی راهکاری ارزشمند در تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: روستاها به عنوان کانون های محرک توسعه اقتصادی با دایر کردن خانه های بوم گردی می توانند در تحقق اصل اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشند.

 ایجاد خانه های بوم گردی راهکاری ارزشمند در تحقق اقتصاد مقاومتی است

سید محمد حسینی شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان زرندیه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از مهم ترین راه های تحقق اقتصاد مقاومتی درروستاها و شهرها ایجاد خانه های بوم گردی است که می تواند در افزایش اشتغال زایی تاثیر گذار باشد .

وی بیان کرد: یکی از ویژگی های ایجاد بوم گردی ماندگاری روستاییان در روستاها است که مهاجرت معکوس را به همراه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد:میراث فرهنگی وگردشگری استان این آمادگی را دارد که خانه های تاریخی دارای ویژگی های بوم گردی را با ارایه تسهیلات 100 تا 500 میلیون ریالی تحت حمایت قرار دهد تا امکان اشتغال زایی بیشتری فراهم شود.

وی بیان کرد: در خصوص احیای صنایع دستی به روستاییان آموزش های لازم داده می شود وفعالان این بخش از مزایای تسهیلات با بهره اندک بهره مند می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری استان مرکزی اضافه کرد: دهیاران درروستاها با تشویق زنان روستایی در ترویج فرهنگ پخت غذاهای سنتی و محلی مشارکت کنند.

شهرستان زرندیه به مرکزیت شهرمامونیه با جمیعت57 هزار نفر دارای دو بخش مرکزی و خرقان و پنج شهرمامونیه، پرندک، زاویه ، خشکرود و رازقان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان