//
کدخبر: ۴۲۷۴ //

افزایش ۵۰ درصدی تولید ذغال سنگ در طبس

مجری طرح ذغال سنگ طبس گفت: با اجرای طرح های توسعه در مناطق ذغالدار طبس، ظرفیت تولید کنسانتره ذغال سنگ 50 درصد افزایش می یابد که به تبع آن میزان واردات کنسانتره و کک مورد نیاز کشور کاهش خواهد یافت.

افزایش 50 درصدی تولید ذغال سنگ در طبس

به گزارش فرتاک نیوز، امید فلاح گفت:  با اجرای طرح های توسعه ای در طبس، زیرساخت های متعددی نظیر خط دو مداره برق 132 کیلو ولت، خط راه آهن، بازسازی و آسفالت جاده های دسترسی و تکمیل خط انتقال آب و تجهیز کارگاه ها برای منطقه فراهم می شود.

وی تصریح کرد: با اجرا و راه اندازی طرح های مذکور ، از خروج سالانه400 میلیون یورو ارز برای واردات ذغالسنگ به کشور جلوگیری و زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی/ معدنی ذغالسنگ در طبس نیز فراهم می شود.

فلاح ادامه داد: با اجرای طرح های توسعه ای در مناطق ذغال دار طبس، برای حداقل 10 هزار نفر به صورت مستقیم و 25 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال فراهم خواهد شد.

به گفته وی میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای طرح های یاد شده نیز یک میلیارد یورو برآورد شده است.

فلاح گفت: طرح های توسعه ای مرتبط با حوزه ذغالسنگ شامل طرح های تجهیز معادن ذغالسنگ کک شو در مناطق پروده 2و 3 و 4 و نایبند ( پنج طرح) و طرح های تجهیز معادن ذغالسنگ حرارتی در حوزه های کوچکعلی شمالی و جنوبی، مزینو و آبدوغی ( چهار طرح) که در مجموع ظرفیتی معادل 3 میلیون تن ذغالسنگ کک شو و یک میلیون تن زغالسنگ حرارتی را شامل می شود.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان