//
کدخبر: ۷۸۸۴ //

کمبود دو هزار نیرو در آموزش و پرورش استان مرکزی

مدیر کل آموزش و پروش استان مرکزی گفت: در استان مرکزی نزدیک به ٢ هزار نیرو کمبود داریم و ظرفیت استخدامی تببین شده اقتضا نمی کند برابر نیروی خارج شده نیرو بگیریم در حالیکه نیازمان روبه افزایش است.

به گزارش فرتاک نیوز، شهریار فولادوند مدیر کل آموزش و پروش استان مرکزی صبح امروز در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش که با حضور علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب کمیجان در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات آموزش و پروش برگزار شد گفت: در استان مرکزی نزدیک به ٢ هزار نیرو کمبود داریم و ظرفیت استخدامی تببین شده اقتضا نمی کند برابر نیروی خارج شده نیرو بگیریم در حالیکه نیازمان روبه افزایش است.

فولادوند آموزش و پروش را بزرگترین دستگاه اجرایی استان خواند و گفت: کمتر از دو درصد جمعیت پرسنلی و دانش آموزی کشور را با نزدیک به ٢٣٠هزار دانش آموز ،٢١٠٠مدرسه در ١٥منطقه استان  تشکیل می دهیم.

مدیر  کل آموزش و پروش استان مرکزی از اجرای طرح  انسداد موالید بی سوادی در راستای عدالت آموزشی خبر داد و خاطر نشان کرد: امروز در تمام نقاط استان که کانون جمعیتی وجود دارد تلاش کرده ایم افراد واجب التحصیل به مدرسه بیایند تا تربیت و آموزش را در آنها اجرا کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در نرم های اولیه یکسری استاندار ها برای تربیت و تعلیم دانش اموزان وجود دارد براساس اقتضاهای جغرافیایی ممکن است قابلیت اجرا نداشته باشد .

فولادوند اجرای سند تحول را مبنی بر آموزه های دینی توصیف و بیان کرد: حرف اصلی در نظام آموزش پرداختن به موضوع تربیت بر اساس آموزه های دینی است که در اجرای سند تحول بخشی از آن وارد حوزه اجرا شده است دقیقا مبتنی بر همین موضوع که مبانی نظری دین اسلام در محتوا و روش ها و برخورد ها بایستی اجرا شود.

وی ابراز کرد:با توجه به اینکه در مدارس موضوع جامعه پذیری صورت می گیرد و در کتاب های درسی اشاره نشده است لازم است  الزامات نظام و جامعه پذیری در تعاملات و گفتار و پوشش معلم ها تجلی پیدا کند تا دانش آموزان مصداقی واقعی را مشاهده و درک کنند.

وی در ادامه ضمن مثبت ارزیابی کردن نگاه نماینده مردم اراک خنداب کمیجان در مجلس شورای اسلامی نسبت به آموزش و پروش گفت: نگاه مسئولین نسبت به آموزش پروش با توجه به رسالت در تعلیم و تربیت موضوع بسیار مهم به حساب می آید که بعضی اوقات با توجه به حجم بالای گستردگی کارها و ضرورت دستگاه ها براساس آنطور که نیازها اقتضا می کند پرداخته نشده است.

مدیر  کل آموزش و پروش استان مرکزی ادامه داد: باتوجه به سطح کیفی و کمی جامعه فرهنگی بهتر است به آموزش وپروش توجه بیشتر و جدی تر شود.

فولادوند ضمن اینکه توجه به مهارت های کار آموزی را جز ضرورت های آموزش وپرورش خواند تصریح کرد: آموزش و پرورش دستگاهی با تربیت نهادین و اولیه تلقی می شود که لازم است یک سری رویکردها داشته باشد، بحث توجه به مهارت آموزی یکی از ضرورت ها به حساب می آید در پایه های ابتدایی و متوسطه اول و دوم نظری با شناخت استعداد های دانش آموزان به سمت مهارت اموزی حرکت کرده ایم.

این مقام مسئول از اجرای طرح شهاب در دوره ابتدایی و کاشف در دوره متوسطه اول در استان به عنوان پایلوت خبر داد و افزود: در آموزش ابتدایی طرح شهاب استعداد دانش اموزان با سنجش های علمی سنجیده میشود و در سوابق به منظور هدایت تحصیلی نگهداری میشود.

وی ادامه داد: استان مرکزی به عنوان پایلوت طرح کاشف انتخاب شده است بنابراین نتایج مثمر ثمر و مفیدی در کشف و پرورش استعداد ها در حوزه کارآفرینی خواهد داشت.

فولادوند ضمن آنکه توجه به هنرستان را مهم تلقی کرد از برگزاری مسابقات علمی عملی هنرستان های کشور در استان خبر داد و ابراز کرد: هنرستان ها نیازمند توجه و تقویت منابع مالی و امکانات اجرایی هستند که تعامل دستگاه های اجرایی را طلب میکند تا نقص ها در جهت رونق بخشیدن به مهارت اموزی برطرف شود.

مدیر  کل آموزش و پروش استان مرکزی بیان کرد: برای برگزاری مسابقات با اداره ارشاد و دانشگاه ها  و سایر سازمان ها و ادارات تعامل برقرار کرده ایم که نیازمند تعامل بیشتر است تا هنرستان ها و نگاه ها به سمت رشته های فنی و حرفه ای تقویت شود.

مدیر کل آموزش و پروش استان ضمن آنکه پژوهش های قران را مثبت ارزیابی کرد آن را راضی کننده ندانست و گفت:با توجه به اینکه در کشور رتبه اول را کسب کرده ایم جا برای پیشرفت بیشتر وجود دارد که لازمه ان افزایش امکانات است.

وی ادامه داد: بر خلاف مصلحت های دولت تدبیر و امید مبنی بر تعطیلی دارالقران ها و تشکیل مدرسه های قرانی، امروز شاهد آن هستیم علاوه بر مدرسه های قرانی نزدیک به ٢١ دارالقران در استان به فعالیت مشغول هستند.

فولادوند در پایان ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر گفت: به عنوان جامعه فرهنگی نگاه و رسالت و فداکاری های که در راستای برپایی و استمرار انقلاب انجام شده است را باید به نسل های آینده توسعه بدهیم

 

منبع: تابناک
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان