//
کدخبر: ۷۸۵۳ //

چند خبر کوتاه از استان ایلام

راهپیمایی 22 بهمن اوج اقتدار ملت ایران، نشست علمی تخصصی انقلاب اسلامی و نقش آن در تحولات جهان اسلام، لزوم بهره‌وری از ظرفیت‌های فضای مجازی و بهره‌برداری از طرح‌های ویژه دهه فجر در ایلام برگزیده ای از اخبار کوتاه استان ایلام است.

چند خبر کوتاه از استان ایلام

به گزارش فرتاک نیوز، حجت الاسلام محمد جواد قنبر بیگی، امام جمعه شهرستان دره شهر، امروز در گفت وگو با رسانه ها در ایلام ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن اظهار اشت: امسال با توجه به حرف های مفتی که سران آمریکایی به زبان آورده اند، بدون شک مردم حضور چشم گیری نسبت به سال گذشته خواهند داشت و مشت محکم دیگری بر دهان مفت گویان آمریکا و هم پیمانانش خواهند زد.

وی افزود: شرکت مردم  در راهپیمایی 22 بهمن باعث شادی، دلگرمی و قوت قلب تمام مسلمانان، مصلحان و آدم های پاک سیرت در دنیا می شود.

حجت الاسلام قنبر بیگی در ادامه عنوان کرد: هرچه شرکت مردم و حضور آنها در راهپیمایی پرشور تر باشد به نسبت آن دشمنان از ایران بیشتر حساب برده و از مواضع خود برضد کشور کوتاه می آیند.

امام جمعه دره شهر افزود: شرکت مردم در راهپیمایی و هر قدمی که در راه گرامیداشت  وحفظ انقلاب اسلامی برداشته شود، نزد خداوند متعال از اجر و پاداش بالایی برخوردار است.

نشست علمی تخصصی انقلاب اسلامی و نقش آن در تحولات جهان اسلام

نشست علمی تخصصی با عنوان انقلاب اسلامی و نقش آن در تحولات جهان اسلام با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عباسی مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، ملکی مسؤول بسیج اساتید استان ایلام، حبیب‌الله محمودیان مسؤول کانون بسیج اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد ایلام و همچنین اساتید مراکز علمی کاربردی استان ایلام و دیگر مسؤولین در مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی پارسیان واحد ایلام برگزار شد.

معاونت پژوهشی و مسؤول بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی واحد ایلام در حاشیه این نشست اظهار داشت: این برنامه به مناسبت گرامی داشت دهه فجر و در نشستی علمی تخصصی با عنوان انقلاب اسلامی و تحولات جهان اسلام برپا شده است.

حبیب‌الله محمودیان ادامه داد: با توجه به این که انقلاب اسلامی با آن درایت و تدبیر خاص امام راحل (ره) در این منطقه از جهان شکل گرفت تحول و رنسانسی در جهان اسلام و نیز زنده شدن معیارهای اسلامی در منطقه بود.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای جهان و دشمنان در تلاش بودند که این حرکت شکل نگیرد چرا که منافع قدرت‌های بزرگ معمولا به خطر می‌افتاد.

محمودیان تصریح کرد: باید ما به عنوان کسانی که در این انقلاب نقش داشتیم و تحولات شگرفی را در منطقه شاهد آن بودیم باید مبلغ انقلاب اسلامی باشیم و سالگرد دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی بهانه‌ای شد تا ما یکی از نشست‌های علمی تخصصی را به این موضوع بسیار مهم اختصاص دهیم.

این مسؤول اضافه کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها این است که دانشجویان و اساتید یک بار دیگر با شرایط و عوامل و اهداف مربوط به انقلاب اسلامی آشنایی پیدا کنند و نیز تداعی خاطری شود در بحث انقلاب و انقلابی گری باشد و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید انقلاب را زنده نگه داریم و یاد شهیدان را همیشه در یاد و خاطرها گرامی بداریم.

وی ادامه داد: این آمادگی را داریم که در روز 22 بهمن همراه با اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی عظیم شرکت کنیم.

در پایان این نشست با حضور حجت‌الاسلام عباسی مسؤول نمایندگی ولی فقیه درسپاه امیرالمؤمنین(ع) استان از کتاب " نماز تعظیمی است که عظمت می‌آورد " رونمایی شد.

همچنین از نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان در حوزه عکس و در بخش گرافیک بازدید به عمل آمد.

لزوم بهره‌وری از ظرفیت‌های فضای مجازی

 سید صادق حسینی امروز در گفت‌وگو با رسانه ها در ایلام اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر همایش تجلیل از حماسه زنان در آیینه انقلاب با رویکرد فضای مجازی در مجتمع فرهنگی لاله شهر ایلام برگزار شد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با اشاره به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان گفت: دستیابی به این جایگاه به برکت خون شهداء ، رهبری امام(ره) و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: تا زمانیکه در مسیر شهداء و امام شهداء و رهبر معظم انقلاب باشیم از مسیر اصلی انقلاب دور نمانده و به نتیچه مطلوب دست خواهیم یافت.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تجمل‌گرایی به عنوان یک آفت اشاره کرد و افزود: مصرف گرایی امروز به یک بیماری در جوامع مختلف تبدیل شده و باید برای رفع این مشکل همه تلاش کنند.

وی همچنین بر شناسایی و بهره‌وری از ظرفیت‌های فضاهای مجازی تاکید کرد و ادامه داد: با آگاهی دادن در این خصوص می‌توان تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد.

بهره‌برداری از طرح‌های ویژه دهه فجر در ایلام

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر امروز طرح‌های در مناطق مختلف استان ایلام بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی شد.

در شهرستان سیروان 13 طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار 3 میلیارد تومان، شهرستان ملکشاهی 2 طرح خدماتی و کشاورزی با اعتبار 140 میلیارد ریال افتتاح شد.

همچنین بهره‌برداری و کلنگزنی از 5 طرح مختلف خدماتی و عمرانی در بخش سراب باغ آبدانان، افتتاح طرح ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی در شهرستان مهران با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها بود

 

منبع: رسا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان