//
کدخبر: ۶۴۶۵۷ //
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان تأکید کرد:

بهره‌گیری از محصول یخ‌خشک در مدیریت شهری

* یخ خشک، محصول تولیدی استان با بِرند انرژی سبز است

بهره‌گیری از محصول یخ‌خشک در مدیریت شهری
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر کاربرد محصول یخ خشک در مدیریت شهری و بهره‌گیری از آن در این مجموعه، گفت: کاربرد این محصول علاوه بر اینکه در دنیا به عنوان انرژی پاک و سبز شناخته می‌شود و در تولید برق، کترینگ‌های هواپیمایی، قطار و بیمارستان‌ها و همچنین تولید گل‌های هیدروپونیک به کار می‌رود، در مدیریت شهری و خدمات شهری نیز برای استفاده و شئشوی معابر، پاکسازی نماهای شهری، کارواش و... کاربرد دارد.

 

مریم روانبخش تأکید کرد: کاربرد محصول یخ خشک به عنوان انرژی سبز برای مصارف صنعتی، مدیریت شهری، بهداشتی، گلخانه ها، تنظیف شهر و... از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

وی در زمینه تولید محصول یخ خشک توسط سرمایه‌گذار همدانی در منطقه صالح‌آباد اظهار کرد: این محصول به عنوان انرژی سبز، هیچگونه اثر آلودگی و زیست محیطی در هوا ندارد.

 

روانبخش در ادامه بیان کرد: سرمایه گذار تولید محصول یخ خشک با درخواستی از شورای اسلامی شهر تقاضای تولید مشارکتی با شهرداری همدان را داشته و دلیل آن امتیازات و بازار کاری است که شهرداری میتواند برای این پروژه‌ها ایجاد کند.

 

وی معتقد است: در بخش سرمایه گذاری هیچگونه محدودیت جغرافیایی برای شهرداری ها وجود ندارد، منتهی درآمد و سود حاصل از سرمایه گذاری باید در محدوده قانونی شهر همدان هزینه شود.

 

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه میزان سرمایه‌گذاری در بخش تولید یخ خشک در مرحله نخست حدود 200 میلیارد ریال است، ادامه داد: این سرمایه‌گذار همدانی حدود 10 سال پیش با راه اندازی دستگاه های CHP  یا تولید برق از سوخت گاز که به جای سوخت فسیلی است، فعالیت اقتصادی خود را آغاز کرده است.

 

روانبخش با تأکید بر اینکه این محصول در صادرات می‌تواند با توجه به بازار خوبی که در اروپا به لحاظ عدم وجود گاز دارد، داشته باشد؛ بیان کرد: این کارخانه تا 50 درصد در بخش یخ خشک تجهیز و در حال تکمیل و به صورت آزمایشی محصولات خود را تولید می‌کند، اما در بخش تولید برق از CHP در حال تولید و فروش آن به وزارت نیرو است.

 

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به فرآیند کار این شرکت، افزود: این محصول سبز (یخ خشک) فقط از سوخت گاز طبیعی co2 رها شده در طبیعت ایجاد شده که این گاز با یک سری دستگاه‌های تبدیل‌کننده با حدود 87 درجه سانتی‌گراد زیر صفر به یخ خشک تبدیل می‌شود.

 

وی همچنین دیگر مصارف کاربردی این محصول را در کارواش ها و شستن خوردوها و موتور آن برشمرد و گفت: این محصول برای رشد و نمو گلهای هیدروپونیک (گلهایی که در آب قرار می‌گیرند و با تغذیه از طریق ریشه در آب زندگی می‌کنند) هم قابل استفاده است که اسپری این ماده (یخ خشک) به گل رز موجب رشد و نمو بیشترگیاه می‌شود.

گزارش : ندا رستمی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۴۶۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان