//
کدخبر: ۵۷۲۴۰ //
استاندار گلستان:

آماده سازی طرح زیرساخت های ساختمانی در استان گلستان

استاندار گلستان گفت: استان گلستان بسیار باظرفیت در حوزه‎های گردشگری و اقتصادی است اما در حوزه زیرساخت‎ها مشکل دارد و سعی خواهد شد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در استان مهیا شود.

آماده سازی طرح زیرساخت های ساختمانی در استان گلستان
به گزارش فرتاک نیوز،

، سیدمناف هاشمی امشب در گفت‌وگوی خبری با مردم استان اظهار داشت: کمتر از یک هفته در استان گلستان هستیم شاید اطلاعات من در برخی از موضوعات کافی نباشد اما قول می‌دهم در یک‌ماه اطلاعات خود را از استان کامل کنم. مسائل مرتبط با اشتغال، صنعت، وابسته‌های اقتصادی، پروژه‌های عمرانی و زیرساختی و انتظاراتی که مردم از دولت داشتند، را با سرعت دنبال کنیم.

وی افزود: وقت زیادی گذاشتیم برای بازدید از مناطق مختلف استان و جلساتی با علما و بزرگان و آیت الله نورمفیدی و آیت الله شاهرودی و ائمه جمعه، فرمانداران، تعداد زیادی از شهرداران و مدیران کل استان در سطوح مختلف، نشست‌های خوبی داشتیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: جلسات عمومی‌تر در موضوع اشتغال داشتیم و استان گلستان بسیار با ظرفیت در حوزه‎های گردشگری و اقتصادی است اما در حوزه زیرساخت‎ها مشکل دارد. و استان محدودیت‌هایی از گذشته‌های دور داشت و تلاش‌های 4 سال گذشته نتوانست عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان را جبران کند اما اتفاقات خوبی در برخی حوزه‌ها انجام شده اما برای بخش خصوصی کافی نیست.

هاشمی اظهار کرد: بازگشت سرمایه، حمل و نقل بهتر و قیمت تمام شده پایین تر و بازار فروش راحت‎تر، زیرساخت‌های موردنیاز بخش خصوصی است که باید بیشتر روی آنها در استان تلاش کنیم.

وی افزود: انتظارات دولت از من و همکارانم این است که در شرایطی که دولت وضع اقتصادی خوبی ندارد کمک کنیم و بتوانیم به رغم بن بست‎های اقتصادی بتوانیم به مردم و دولت در استان کمک کنیم.

هاشمی همچنین درباره برنامه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار در استان گفت: 1100 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی و نواحی داریم و 13 شهرک، 10 ناحیه صنعتی و 600 واحد فعال هستند و برخی در مرحله تکمیل بوده و برخی هم بنا به هر دلیلی نتوانستند ادامه کار دهند که باید تلاش کنیم در کوتاه مدت برخی از آنها را احیاء کنیم.

استاندار گلستان گفت: همه تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که با همراهی دولت و بانک‌ها، تسهیلات موردنیاز را برای راه‌اندازی و حل مشکلات در استان داشته باشیم و حتی از حوزه‌های نیرو، آب و برق و گاز هم خواستیم که فشار به واحدهای صنعتی نیاورند چون برخی از آنها نتوانستند یارانه‌های دولتی را دریافت کنند و یا به بانک‌ها بدهی دارند.

حداقل 2 جلسه هفته آینده با صنعت‎گران و تولیدکنندگان استان برگزار می‌شود

استاندار گلستان افزود: تلاش داریم در درازمدت صنایع بزرگ‎تر و تولیدات پاک را وارد استان کنیم و زیبایی‌هایی که در استان است نباید ما را نسبت به اشتغال جوانان مغفول نگه دارد.

وی اظهار کرد: برخی از صنایع مادر و تولیدات بزرگ را دنبال کنیم تا اشتغال بیشتری با خود داشته باشد و با برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ مذاکره کردیم.در حوزه زیرساختی هم در بخش سدسازی، جاده، اتوبان و ریل کارهای زیادی داریم که با روش بی‌او‌تی باید این کارها را انجام دهیم.

هاشمی گفت: راه‎آهن گرگان به مشهد دارای بیش از 600 کیلومتر مسافت است که 150 کیلومتر آن در استان است که بیش از 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در توان دولت نیست و اگر قول هم بدهد نمی‌تواند عملی کند. باید از بخش خصوصی که توان آن را دارند، استفاده کنیم. تا سرمایه‎گذار منافع خود را در زمان 5 تا 10 ساله ببرد.

وی اظهار داشت: جزیره آشوراده واقعا یکی از نقاط منحصربه فرد دنیاست، حساسیت‌های محیط زیست داشته که بخش زیادی از آن منطقی بود. زیرا تجربه نشان داده ما هر جایی وارد طبیعت بکر شود، اگر طرح و مدیریت منسجم نداشته باشیم، می‎تواند آسیب بزند. یک قسمت هم باید این نگاه را داشته باشیم که آیا در هیچ جای دنیا این مکان‌ها وجود ندارد.

استاندار گلستان گفت: شاید اختلافات داخلی و تفاوت نگاه عمرانی با گردشگری سبب اجرایی نشدن آن باشد و در شأن جمهوری اسلامی نیست که قایق‌های بدون ایمنی داشته باشیم و باید استفاده از طبیعت جزیره به صورت بوم‌گردی اتفاق بیفتد و با هماهنگی‌هایی که در گذشته شده یک یا دو گیر اساسی دارد که باید مجوز کمیسیون ماده 2 را گرفت که در این چند روز رایزنی‎هایی داشتیم.

وی افزود: اعتقاد نداریم که بهانه‎ای برای آسیب به محیط زیست منطقه شویم، اتفاقا اگر درست کار کنیم این منطقه معرفی و احیا خواهد شد و توسعه پیدا می‎کند. حتی می‌تواند زمینه قایقرانی در کشور را فراهم کند و یکی از مطالبات جدی مردم و برنامه‌های من این است که امیدوارم 6 ماهه دوم سال گزارش بهتری بدهیم.

استاندار گلستان اظهار داشت: منطقه آزاد اینچه برون را بررسی کردم که در مرحله تصویب قراردارد و قرار بود نمایندگان بازدید از اینچه برون داشته باشند. قرار است ماهانه یا 15 روز یک‌بار مسائل کلان استان را با هماهنگی نمایندگان استان در مجلس دنبال کنیم و برخی زیرساخت‌ها کار جمعی و مشارکت مردمی می‌خواهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۷۲۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان