//
کدخبر: ۵۶۸۴۶ //
با حضور بیش از ۱۷۰ شرکت کننده؛

مسابقات قرآنی منطقه ای نیروی زمینی ارتش در گرگان آغاز شد

مسابقات قرآنی منطقه شمال و شمالشرق نیروی زمینی ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان آغاز شد.

مسابقات قرآنی منطقه ای نیروی زمینی ارتش در گرگان آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سی و هفتمین دوره مسابقات مرحله ای قرآن کریم نیروی زمینی ارتش در منطقه شمال و شمالشرق عصر شنبه در قرارگاه عملیاتی لشکر۳۰ و تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان آغاز شد.

 

آئین افتتاحیه این دوره با حضور امیر سرتیپ ۲ مهدی معمارباشی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰، حجت الاسلام محمدحسن عبدی هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در استان های گلستان و مازندران، سرهنگ سعید اثنی عشریه فرمانده تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان و کارکنان پایور و وظیفه در مسجد امام باقر (ع) برگزار شد.

 

این دوره از رقابت ها بیش از ۱۷۰ شرکت کننده (متسابق) از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، مازندران و گلستان در رشته های حفظ اجزاء ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و کل قرآن، قرائت به روش های تحقیق و ترتیل، اذان و مفاهیم سطح یک و سطح دو در دو بخش کارکنان پایور و وظیفه به مدت سه روز به میزبانی ارتش گرگان به رقابت می پردازند و استاد کشتگر مسئول دارالقرآن اداره عقیدتی سیاسی نزاجا سرپرستی مسابقات را برعهده دارد.

 

همزمان با این رقابتها، مسابقه قرآنی منطقه جنوب و جنوبغرب نزاجا در حال برگزاری است.

 

قرار است افراد برگزیده مجموع مناطق چهارگانه نیروی زمینی ، یازدهم آذرماه در مسابقات سراسری کارکنان نزاجا به میزبانی اصفهان با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

نیروی زمینی ارتش همواره در مسابقات قرآنی نیروهای مسلح درخشیده است.

 

درخشش نیروی زمینی ارتش در مسابقات قرآنی نیروهای مسلح

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر۳۰ گرگان از درخشش کارکنان نزاجا در مسابقات قرآنی نیروهای مسلح سخن گفت.

 

امیر سرتیپ ۲ ستاد مهدی معمار باشی در آئین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی نیروی زمینی ارتش به میزبانی قرارگاه عملیاتی لشکر۳۰ گرگان ضمن خیرمقدم به متسابقین گفت: امیدواریم در پرتو عمل به آیات قرآن کریم گام های ارزشمندی در راستای تحقق اهداف این کتاب الهی برداریم.

 

معمارباشی با اشاره به سالروز تأسیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا اظهار کرد: تأسیس این نهاد که با تدبیر مقام معظم رهبری و تأیید امام خمینی (ره) شکل گرفت موجب ایجاد فرهنگ انقلابی در بدنه ارتش جمهوری اسلامی شد.

 

وی تصریح کرد: پس از گذشت ۴ دهه از عمر بابرکت انقلاب و شکل گیری این سازمان گرانقدر، توانسته ایم هزاران حافظ قرآن در بین کارکنات نیروی زمینی قهرمان بپرورانیم.

 

ارشد نظامی آجا در استان های گلستان و مازندران خاطرنشان کرد: کارکنان وظیفه پیش از ورود به محیط خدمت ممکن است با علوم و فرهنگ قرآنی آشنا نبوده باشند اما در سال های اخیر اقدامات ارزشمندی برای فعالیت قرآنی آنان انجام شده است.

 

معمارباشی به موفقیت های نیروی زمینی ارتش در مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: در مسابقات قرآنی که همه ساله میان یگان های ارتش و نیروهای مسلح برگزار می شود، نیروی زمینی قهرمان همواره رتبه های برتر را کسب کرده است.

 

به گفته وی، این موضوع نشان دهنده جاری شدن فرهنگ والای اسلامی و قرآنی در بدنه نیروی زمینی است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۸۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان