//
کدخبر: ۴۵۴۱۳۲ //
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا:

رژه پیاده و موتوری روز ارتش در کرمانشاه برگزار می‌شود/ فرود شکوهمند ۵ چترباز هوابرد در جایگاه رژه

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت:رژه پیاده و موتوری روز ارتش در کرمانشاه برگزار می‌شود.

رژه پیاده و موتوری روز ارتش در کرمانشاه برگزار می‌شود/ فرود شکوهمند ۵ چترباز هوابرد در جایگاه رژه

نشست خبری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا با اصحاب رسانه در راستای تشریح برنامه‌های دهه ارتش امروز (۲۵ فروردین) ماه برگزار شد.

 امیر سرتیپ "سلیمان طاهری" فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در ابتدای این نشست با تشریح برنامه‌های دهه ارتش از جمله برنامه‌های این دهه را دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، عطرافشانی مزار شهدا،برگزاری محفل انس با قرآن کریم، اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی، اجرای همایش پیاده‌روی خانواده‌های کارکنان ارتش، تجلیل از خانواده‌های شهدا، آزادگان و یادگاران دفاع مقدس و... عنوان کرد.

وی افزود: ساعت  هشت و ۳۰ دقیقه روز ۲۹ فروردین مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز رژه با شکوهی با به نمایش گذاشتن اقتدار و صلابت نیروهای مسلح همچون سال‌های قبل در بزرگراه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا تصریح کرد: رژه روز ارتش به صورت پیاده و موتوری خواهد بود و دستاوردهای نیروهای مسلح در این مراسم به نمایش گذاشته خواهد شد، همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پنج چترباز هوابرد ارتش نیز در جلوی جایگاه به زمین خواهند نشست.

 امیرطاهری اضافه کرد: رژه نیروهای مسلح غرب کشور در شهرستان‌های کرمانشاه، سنندج و بروجرد برگزار می‌شود و در سایر شهرستان‌ها رژه نداریم.

وی در ادامه آمادگی، قدرت بازدارندگی و اقتدار نیروهای مسلح در مرزهای استان را عالی اعلام کرد و گفت: از ۳۷۲ کیلومتر مرز مشترک ما با کشور عراق و اقلیم کردستان ۲۴۲ کیلومتر آن توسط کارکنان ارتش به صورت ۲۴ ساعته حفاظت، کنترل و رصد می‌شود و به لطف خدا و حضور و آمادگی نیروهای مسلح هیچ‌گونه تهدیدی در منطقه غرب نداریم.

فرمانده قرارگاه‌ غرب نزاجا اشاره‌ای هم به رجز‌خوانی‌های اخیر آمریکای جنایت‌کار و رژیم غاصب اسرائیل داشت و گفت: آمریکا و اسرائیل بدانند که با این رجزخوانی‌ها کاری از پیش نخواهند برد و آگاه باشند به واسطه دست درازی و تعدی به سفارت ایران در سوریه درسی به آنها خواهیم داد که تا قرن‌ها در تاریخ ماندگار گردد و از کرده خود پشیمان شوند.

امیرطاهری اضافه کرد: امروز ایران اسلامی به جایگاهی رسیده است که تمامی معادلات سیاسی و نظامی را در منطقه برهم زده و باعث شده کشورهایی مانند آمریکا و اسرائیل در برابر ما زانو بزنند.

 وی یکی از مولفه‌های قدرت را نیروی نظامی عنوان کرد و بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران به قدرت نظامی منطقه تبدیل شده و آمادگی داریم بر اساس دستور مقام معظم رهبری در کمترین زمان ممکن در هرجای جهان حضور یابیم و دست کشورهای متخاصم را از منطقه قطع نماییم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب اشاره‌ای هم به مین‌زدایی ۳/۵ میلیونی هکتاری در منطقه داشت و گفت: گاها به دلیل انتقال آب و سیلاب از نقطه‌ای به نقطه‌ دیگر مین‌ها جابجا و به کشور ما منتقل شده‌اند که خسارات جانی و مالی را نیز در پی داشته  است اما به مردم منطقه اطمینان می‌دهیم که ۹۹.۹درصد مناطق غرب کشور پاکسازی و مین زدایی شده و خطری آنان را تهدید نخواهد کرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۱۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان