//
کدخبر: ۴۴۴۳۹۳ //

مرتکبان عبور از محل های غیر مجاز خطوط راه آهن مسئول سوانح هستند

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: افرادی که از محل های غیرمجاز خطوط راه آهن تردد کنند در صورت وقوع حادثه مسئول حوادث رخ داده خواهند بود.

مرتکبان عبور از محل های غیر مجاز خطوط راه آهن مسئول سوانح هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ عبدالحسین زارع اظهار داشت: رعایت موارد ایمنی هنگام نزدیک شدن به خط آهن و حریم آنها الزامی بوده و عبور کردن از روی خط راه آهن برای وسایل نقلیه و عابران پیاده در محل های غیر مجاز علاوه بر اینکه ممنوع است عملی بسیار خطرناک می باشد.

وی افزود: عبور وسایل نقلیه نقلیه موتوری و غیر موتوری از یک طرف خط آهن به طرف دیگر آن فقط باید در ‌گذرگاه‌ها و معابر مجاز انجام گرفته و از تردد در خارج از این محل ها لازم است خودداری گردد در غیر این صورت فرد متخلف مسئول هر گونه حادثه و ایراد خسارت می‌باشد.

سرهنگ زارع اضافه کرد: رانندگان وسایل نقلیه در محل تقاطع راه آهن و محل های مجاز هر چند علامتی وجود نداشته باشد باید به طور کامل توقف کنند و پس از اطمینان از بی خطر بودن معبر، از تقاطع بگذرند و چنانچه قطار نزدیک باشد تا عبور آن نباید از تقاطع عبور کنند.

سرپرست پلیس راه استان ادامه داد: چنانچه عبور وسایط نقلیه موجب خرابی یا انحراف قسمتی از ریل, خاکریز و سایر تأسیسات مربوط به راه آهن گردد راننده علاوه بر پرداخت جزای نقدی مسئول جبران خسارت وارده نیز می باشد.

وی تصریح کرد: اقدام به هرگونه عملیاتی که موجب اخلال در تردد قطار و تخریب راه آهن گردد و یا درخت کاری، زراعت، ایجاد راه دسترسی، حفاری، ریختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی و نصب و استقرار تابو یا هر چیز دیگری روی خطوط راه آهن و حریم قانونی آنها ممنوع است و مرتکبان علاوه بر جبران خسارات وارده و رفع موانع به حبس محکوم می شوند.

زارع در پایان گفت: قطار برای توقف به مسافت طولانی نیاز دارد و این امکان برای لکوموتیوران وجود ندارد که سریع توقف نماید و یا تغییر مسیر دهد، پس لازم است ضمن رعایت فاصله از ریل از قرار گرفتن در مسیر حرکت قطار اجتناب گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۳۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان