//
کدخبر: ۴۴۳۲۱۲ //

۱۱ درصد متوفیان و مصدومان تصادفات برون شهری از عابران پیاده هستند

سرپرست پلیس راه استان گفت: از مجموع افراد متوفی و مصدومان تصادفات برون شهری در 10 ماه سپری شده از سال جاری، بیش از 11 درصد آن ها را عابران پیاده تشکیل می دهند.

11 درصد متوفیان و مصدومان تصادفات برون شهری از عابران پیاده هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ عبدالحسین زارع اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه 147 فقره تصادف برخورد وسایل نقلیه با عابران پیاده در استان به وقوع پیوسته که 3.3 درصد این سوانح منجر به فوت و 7.8 درصد نیز باعث مصدومیت این افراد شده است.

وی ادامه داد: در راه هایی که برای عبور عابران پیاده علائم، تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده است عابران مکلفند هنگام عبور از عرض یا طول سواره رو با توجه به علایم از نقاط خط کشی شده، گذرگاه های غیر همسطح و مسیرهای ویژه استفاده نمایند. 

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: اگر عابران به تکلیف مذکور عمل ننمایند، درصورت تصادف با وسیله نقلیه، راننده مشروط به این که کلیه مقررات را رعایت نموده باشد و قادر به کنترل وسیله نقلیه و جلوگیری از تصادف یا ایجاد خسارت مادی و بدنی نباشد مسئولیتی نخواهد داشت.

سرپرست پلیس راه استان یادآوری کرد: عابران پیاده هنگام عبور از عرض و یا طول جاده از محل های مشخص شده یا مکان های دارای امکانات عبور استفاده نمایند و در صورت فقدان این امکانات با احتیاط و بدون عجله از جاده عبور نموده و در شب ها برای بهتر دیده شدن لباس های رنگ روشن بپوشند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۳۲۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان