//
کدخبر: ۴۴۳۲۰۲ //

پیش‌بینی افت ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دما در کرمانشاه/ ورود دو موج بارشی جدید به استان

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت دو موج بارشی در جو استان تا اواسط هفته آینده، از کاهش هفت تا ۱۰ درجه‌ای میانگین دما در نقاط مختلف استان طی این مدت خبر داد.

پیش‌بینی افت ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دما در کرمانشاه/ ورود دو موج بارشی جدید به استان
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید قاسمی از فعالیت دو موج بارشی در استان کرمانشاه تا اوایل هفته آینده، گفت: موج اول از سامانه بارشی تا عصر جمعه (ششم بهمن) جو منطقه را تحت تاثیر داشته و منجر به بارش‌هایی همراه با وزش باد و احتمالا رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارش طی ساعاتی از امروز تا عصر فردا (پنجم بهمن) و در مناطق شمالی از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود، تاکید کرد: بارش در ارتفاعات و گردنه‌های سردسیر به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد. 

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه از اواخر وقت فردا تا ظهر جمعه موقتا از شدت بارندگی در نقاط مختلف استان کاسته می‌شود، از ورود موج دوم بارشی از اواخر روز جمعه به جو استان خبر داد.

قاسمی با بیان اینکه موج دوم از هسته سردتری برخوردار است، عنوان کرد: این موج تا روز یکشنبه هفته آینده جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی بارش متناوب برف و باران را از پیامدهای فعالیت موج دوم بارشی دانست که علاوه بر نواحی سردسیر ممکن است در مناطق معتدل استان از جمله شهر کرمانشاه نیز به شکل برف مشاهده شود.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، بیشترین بارش را در روز شنبه (هفتم بهمن) بخصوص در نواحی شمالی و غربی استان خواهیم داشت. البته شدت بارش بگونه‌ای نیست که در نواحی شهری شاهد بارش‌های سنگین برف باشیم.

قاسمی از آغاز روند کاهشی متوسط دمای هوا از امروز نیز خبر داد که تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت و عنوان کرد: پیش بینی می شود کاهش دمای هوا بین هفت تا ۱۰ درجه‌ در نقاط مختلف استان به ثبت برسد.

وی اظهار کرد: از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده، شرایط برای تشکیل مه، بخصوص در اوایل روز و در مناطق سرد و معتدل مهیا خواهد بود

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۳۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان