//
کدخبر: ۴۳۲۵ //
نماینده مردم سنندج در مجلس:

بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کردستان چوب لای چرخ جذب سرمایه‌گذاری می‌گذارند

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی چوب لای چرخ جذب سرمایه‌گذاری در استان می‌گذارند و بنده قطعاً از دیوان محاسبات می‌خواهم که به شدت با این افراد برخورد شود.

بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کردستان چوب لای چرخ جذب سرمایه‌گذاری می‌گذارند

به گزارش فرتاک نیوز از سنندج، سیدمهدی فرشادان امشب در بیست‌ویکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور مسئولان استان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، ضمن تسلیت آتشنشانان قهرمان ایران اسلامی، اظهار داشت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه تصویب شد که شغل آتشنشان جزو مشاغل سخت است.

وی با اشاره به وضعیت حوزه سرمایه‌گذاری استان کردستان گفت: سرمایه‌گذاری در استان و سرمایه‌گذاران کردستانی بسیار مظلوم و نجیب هستند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با اشاره به اظهارات مطرح شده در جلسه مبنی بر اینکه 127 مصوبه در حوزه سرمایه‌گذاری استان کردستان بوده است، تصریح کرد: وقتی سوال می‌شود که چند درصد از این مصوبات انجام شده است پاسخ می‌دهند که 60 درصد آنها اجزایی شده است اما هرچه که نگاه می‌کنیم که مصوباتی باشد که برای بخش خصوصی کارسازی کند وجود ندارد.

آمار بیکاری در کردستان بسیار بالا است

وی با اشاره به اینکه بیکاران زیادی در استان کردستان داریم گفت: آمار بیکاری در سطح استان کردستان جزو رتبه‌های برتر کشوری بوده و اگر ما به بخش خصوصی مجال ندهیم نباید انتظار داشته باشیم که جوانان از آسیب‌های اجتماعی، طلاق و اعتیاد دور شوند و به دنبال آنها نروند.

فرشادان افزود: تنها راه حل این مشکلات این است که بخش خصوصی را قوی ببینیم و به آنها کمک کنیم و تسهیل‌گر باشیم و متاسفانه زمانی که ما پنجره واحد سرمایه‌گذاری را در استان تشکیل دادیم که بنده در آن زمان جزو همین افراد تشکیل‎دهنده این پنجره واحد بودم با هدف تسهیل‌گری بود که متاسفانه اینطور نیست.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار داده شده برای صدور مجوز 46 مکاتبه انجام و 7 ماه زمان لازم است اظهار کرد: با قاطعیت عرض می‌کنم که اصلاً همچنین روندی را نمی‌پسندم و بنده به‌عنوان وکیل مردم معتقدم این مباحث باید گفته شود.

هرکسی چوب لای چرخ سرمایه‌گذاران بگذارد قطعاً اعلام می‌کنم

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با اشاره به صحبت‌های قبلی خود درباره ورود سرمایه‌گذاران خارجی به استان کردستان گفت: بارها گفته‌ام هرکسی چوب لای چرخ سرمایه‌گذاران خارجی بگذارد حتی اگر شخص استاندار هم باشد قطعاً اعلام می‌کنم که خوشبختانه زاهدی تسهیل‌گر بود اما مجموعه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان اینطور نیست.

وی گفت: چه معنایی دارد که سرمایه‌گذاری به کردستان بیاید و زمینی را به آن پیشنهاد می‌دهیم که از آن روز در دادگاه‌های شهرستان دیواندره پیگیری و دوندگی داریم تا زمین را به آنها تحویل بدهیم در صورتیکه یک میلیون و 200 هکتار زمین کشاورزی قابل استفاده در استان داریم و بنده حکم دادگاه را دارم اما نمی‌خواهم اسم افرادی که در این وسط دخل و تصرف داشتند را اعلام کنم.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس خاطر نشان کرد: در ستاد سرمایه‌گذاری و پنجره واحد سرمایه‌گذاری تصویب شد که 10 هکتار زمین بر اساس نقشه به این سرمایه‌گذاران واگذار شود که مسئولان این ستاد اعلام کردند که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی یک هکتار می‌توانیم بدهیم.

وی با تذکر شدید به مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: زمانی که بنده صحبت می‌کنم شما حق ندارید که در وسط صحبت‌های بنده حرف بزنید و میکروفون را خاموش کنید.

فرشادان با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری کردستان افزود: این وضعیت سرمایه‌گذاری در استان کردستان است؛ 35 نفر از کشورخارجی به استان کردستان می‌آیند که سرمایه‌گذاری کنند اما متاسفانه زمین معارض دارد و ادعای 700 میلیون تومانی در دادگاه مطرح می‌شود اما در دادگاه بدوی و تجدیدنظر هم به فرد معارض هیچ حقی داده نشد و سند آنها نیز موجود است.

بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کردستان چوب لای چرخ جذب سرمایه‌گذاری می‌گذارند

وی اظهار کرد: این حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار در استان کردستان است، خیلی از دستگاه‌های اجرایی چوب لای چرخ جذب سرمایه‌گذاری در استان می‌گذارند و بنده قطعاً از دیوان محاسبات می‌خواهم به شدت با این افراد برخورد شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با اشاره به اینکه برای صدور یک مجوز ساده در همین شورا مصوب شد که باید یک روزه صادر شود، اما هنوز مجوزهایشان را نگرفتند، گفت: برای پیگیری این مشکلات با وزیر مربوطه صحبت کردم و وزیر با مدیر استانی تماس گرفت اما هیچ اتفاقی نیفتاد و هنوز در بحث آب و برق مشکل داریم.

وی گفت: سرمایه گذاران دل نازک هستند و باید حرمت آنها گرفته شود چون همین افراد به تهران رفتند و 500 هکتار زمین برای سرمایه‌گذاری به آنها داده شده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس تصریح کرد: اگر در کردستان بخش خصوصی حمایت و کمک شود می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اشتغال استان مقداری بهبود پیدا کند درغیراینصورت آسیب‌های اجتماعی استان همچنان پابرجا می‌ماند.

پنجره واحد سرمایه‌گذاری در کردستان انگار برای خود یک دستگاه جداگانه است

وی خطاب به استاندار کردستان گفت: کمیته‌ای از طرف خودتان تشکیل دهید و هر دستگاه و مدیری که واقعاً کم کاری و سهل‌انگاری کرد با آن برخورد شود چون پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان کردستان را با هدف تسهیل‌گری فعال کردیم اما آنقدر عریض و طویل شده است که انگار برای خود یک دستگاه جداگانه و اداره کل جدیدی است که باید تازه شرح وظایف افراد مشخص شود.

فرشادان با تاکید به استاندار کردستان افزود: کارگروهی در استان کردستان تشکیل شود که بر عملکرد پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان کردستان نظارت کنند.

وی اظهار کرد: دستگاه‌هایی همانند منابع طبیعی، محیط‌زیست در استانهای دیگر خودشان کمک می‌کنند و تسهیل‌گر هستند اما در این استان به دلیل 200 متر زمین کار یک معدن را متوقف کردند و بنده نمی‌گویم که جلوی تخلف‌ها گرفته نشود بلکه باید با متخلفین به شدت برخورد شود اما می‌توان تعاملی داشته باشیم که سرمایه‌گذار نفسی بکشد و کارش را ادامه بدهد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان