//
کدخبر: ۴۲۹۳۱۷ //
رییس شورای عالی استانها:

سیستم نظارت بر انتخابات شوراها غلط است/ پیگیر رفع مشکل ساخت و ساز زمین‌های قولنامه‌ای هستیم

رئیس شورای عالی استانها با بیان اینکه سیستم نظارت بر انتخابات شوراها غلط است، گفت: همه به غلط بودن این سیستم اذعان دارند، اما هنوز نتوانسته‌ایم این مشکل را رفع کنیم.

سیستم نظارت بر انتخابات شوراها غلط است/ پیگیر رفع مشکل ساخت و ساز زمین‌های قولنامه‌ای هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

پرویز سروری ، امروز(سوم آبان) در نشست با اعضای شورای اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به جایگاه ارزشمند شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: اگر شوراها مشکلی از شهر و روستا حل کنند، به صدها و هزاران نفر کمک کرده اند و همین امر اقدامات آنها را ارزشمند کرده است.
وی افزود: اعضای شوراها باید فرصت خدمت به مردم را غنیمت شمرده و از این جایگاه برای حل مشکلات مردم استفاده کنند.
سروری تاکید کرد: توصیه ما به اعضای شوراها این است که تمرکز خود را بر حل مشکلات مردم گذاشته و به جای منافع شخصی به دنبال تامین منافع شهر و مردم باشند که اگر غیر از این باشد مطمئن باشید خدا از ما نمی گذرد.
وی افزود: شوراها حلقه اتصال مردم و مسئولین هستند، بنابراین باید بتوانند ارتباط موثری با مسئولین در حوزه انتخابیه خود داشته باشند.
پیگیر اجرای "مدیریت یکپارچه شهری" در کشور هستیم
سروری در ادامه با اشاره به برخی مشکلات شایع شهرها  و شهرداری ها، گفت: از جمله این مشکلات نبود مدیریت یکپارچه شهری است که در این زمینه صحبت هایی صورت گرفته و با همکاری رئیس جمهور اقداماتی را در دستورکار داریم.سروری گفت: در حال حاضر در این زمینه با چند استاندار تفاهم نامه امضا کرده ایم که بتوانیم مدیریت یکپارچه شهری را در برخی از شهرستانها عملیاتی و اجرایی کنیم.وی افزود: این موضوع را برای تصویب در برنامه هفتم توسعه هم پیگیری می کنیم و از شوراها در تمام استان ها درخواست داریم این موضوع را از طریق نمایندگان مجلس در استان خود پیگیری کنند.
پیگیر رفع قانونی مشکل ساخت و ساز "زمین‌های قولنامه‌ای" هستیم 
سروری مشکل شایع دیگر در شهرهای کشور را بحث ساخت وساز زمین های قولنامه ای عنوان و تصریح کرد: پیگیری این موضوع بصورت قانونی ادامه دارد، اما برای حل این مشکل در برخی استانها، استاندار جلسه ای با دادستان داشته و با انعقاد تفاهم نامه ای تا حدی این مشکل رفع شده است.وی افزود: یکی از راهکارها این بوده که در محضر به طور رسمی از فرد امضا و تعهد گرفته شده که اگر بعدا ثابت شد زمین قولنامه ای مربوط به او نبوده؛ علاوه بر بازپس گیری زمین تمام خسارات مربوطه طی آن مدت هم باید توسط فرد پرداخت شود.وی افزود: تا رفع قانونی این مشکل و پیدا کردن راهکار جامع برای آن، توقع داریم استاندار کرمانشاه هم در خود استان با همکاری دستگاه قضا در این زمینه چاره اندیشی کنند.
سیستم نظارت بر انتخابات شوراها "غلط" است/ "رد و تایید صلاحیت" داوطلب شورا نباید دستِ نماینده مجلس باشد
رییس شورای عالی استانها در ادامه با غلط دانستن سیستم نظارت بر انتخابات شوراها گفت: نکته جالب در این زمینه این است که همه به غلط بودن این سیستم اذعان دارند، اما هنوز نتوانسته‌ایم این مشکل را رفع کنیم.
وی افزود: ما نمی گوییم نمایندگان مجلس در انتخابات شوراها دخالت می کنند، اما قطعا نماینده ای که خودش از یک شهرستان رای می گیرد، زمانی که برای تایید یا رد صلاحیت داوطلبان شورا ورود کند، در این زمینه اثرگذار است و حتی آسیب های این روند دامن گیر خود نمایندگان مجلس هم شده است. بطور مثال برخی نمایندگان عنوان کردند زمانی که برخی داوطلبان شوراها را رد صلاحیت کردیم، بعدا بررسی کردیم در همان محدوده انتخابیه کمترین رای را آوردیم، چون آن فرد طرفداران خود را وادار کرده بود به آن نماینده برای دور بعد رای ندهند.
وی افزود: در همین راستا به طور جد پیگیر هستیم این نقیصه مهم قانونی را رفع کنیم که هم رد و تایید صلاحیت شوراها اصلاح شود و هم نمایندگان مجلس از این معضل نجات یابند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۳۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان