//
کدخبر: ۴۲۶۹۵۱ //

رونمایی از پلاک هوشمند شهری و تمبر اختصاصی کرمانشاه شهر هوشمند

آیین رونمایی از پلاک هوشمند شهری و تمبر اختصاصی کرمانشاه شهر هوشمند برگزار شد.

رونمایی از پلاک هوشمند شهری و تمبر اختصاصی کرمانشاه شهر هوشمند
به گزارش فرتاک نیوز،

عابدین محمودی رئیس سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: سازمان فاوا به عنوان زیرساختی‌ترین سازمان در شهرداری کرمانشاه است که بر اساس سیاست‌های‌های موجود خدمات الکترونیکی و خدمات شهروندی مناسب را با توجه به فناوری روز در شهر کرمانشاه طراحی می‌کند.
وی افزود: در پلاک هوشمندی که امروز رونمایی شد علاوه بر شماره پلاک و کدپستی، QR کدی نیز طراحی شده که با استفاده از آدرس اینترنتی آن می‌توان هر داده‌ای را تعریف کرد.

-9223372036854775808_-211886
رئیس سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های خدمات‌رسان می‌توان در حوزه شهرداری، شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق، علوم پزشکی و... تمامی اطلاعات مکانی، پزشکی و ... این پلاک را با استفاده از بستر الکترونیک در اختیار داشت.
محمودی اجرای این طرح را منوط به تامین اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه و استانداری اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۸۰ هزار واحد مسکونی در شهر کرمانشاه داریم که در صورت اخذ اعتبار، اجرای این طرح از سال آینده در کرمانشاه آغاز خواهد شد.
این مقام مسئول از جمله مزایای نصب این پلاک هوشمند را دسترسی به برنامه‌ها و نقشه‌های مکانی، کاهش تردد، کاهش بروکراسی اداری، کاهش مراجعات شهروندی، جلوگیری از تکرار اسامی معابر، تعیین کاربری ساختمان، پیگیری مباحث مربوط به مدیریت بحران و.. عنوان کرد و گفت: در سازمان فاوا برنامه‌های دیگری نیز انجام خواهد شد که نصب پلاک هوشمند یکی از زیر شاخه‌های آن است.

-9223372036854775808_-211889
وی در پایان اضافه کرد: شهر هوشمند بدون شهروند هوشمند جایگاهی ندارد و کلیدی‌ترین موضوع در این شهر، شهروند هوشمند است.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۶۹۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان