//
کدخبر: ۴۲۶۷۷۹ //
مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد؛

شناسایی و نشان‌دار کردن ۱۴۶۸ زوج نابارور در استان کرمانشاه

مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمانشاه از شناسایی و نشان‌دار کردن ۱۴۶۸ زوج نابارور در این استان خبر داد.

شناسایی و نشان‌دار کردن ۱۴۶۸ زوج نابارور در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۱۸ مهر) برگزار شد.

دکتر "رضا تحویلیان" مدیرکل بیمه سلامت استان در ابتدای این نشست با اشاره به برگزاری اجلاس مدیران کل بیمه سلامت استان‌ها که ۱۹ و ۲۰ مهرماه به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود اظهار کرد: در راستای رفع مشکلات بیمه‌ای استان‌ها هرچند ماه یکبار اجلاسی در یکی از استان‌ها با حضور، مدیران، معاونین و کارشناسان ارشد بیمه سلامت برگزار می‌شود که در این دوره کرمانشاه میزبان خواهد بود.
وی در ادامه به موضوعات مهمی که قرار است در این اجلاس مطرح شود اشاره کرد و افزود: در این اجلاس به موضوعاتی همچون ۱- استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یکی از علوم‌پیشرفته با توجه به بانک اطلاعات عظیمی که بیمه سلامت در اختیار دارد ۲- استفاده از پزشک خانواده و نظام ارجاع  و اجرای آن در شهرستان کنگاور به عنوان پایلوت و به مرحله ظهور رساندن این طرح در کل کشور۳- بررسی بهترین روش پرداخت به شرکای کاری بر اساسی(نفر به نفر، سرانه یا ارزیابی عملکرد و...) ۴- پیگیری افزایش و جذب نیروی انسانی و افزایش رفاهیات کارکنان بیمه سلامت با توجه به حجم بالای کار و کمبود نیروی انسانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیرکل بیمه سلامت استان در گوشه‌ دیگری از سخنانش با تبریک هفته بیمه سلامت (سوم لغایت نهم آبان‌ماه) نیز گفت: بیمه سلامت در دولت سیزدهم شاهکار کرد و با راه‌اندازی صندوق بیماران صعب‌العلاج، نسخ الکترونیک و کمک به زوجین نابارور توانست گام مهمی در حوزه بیمه‌ای بردارد.
تحویلیان اضافه کرد: در حال حاضر بیمه سلامت استان ماهیانه ۹۳ میلیارد تومان هزینه درمان بیمه شدگان این سازمان را پرداخت می‌کند و سال گذشته نیز حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان بابت هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان به مراکز دولتی و خصوصی پرداخت شده است.
وی همچنین از شناسایی و نشاندار شدن ۲۸ هزار بیمار صعب‌العلاج از نیمه دوم سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: تا کنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه صرف درمان بیماران صعب العلاج در استان شده است.
این مقام مسئول اشاره‌ای هم به هزینه پرداخت شده برای درمان زوج‌های نابارور در استان داشت و گفت: تا کنون ۱۴۶۸ زوج نابارور در استان شناسایی و نشان‌دار شده‌اند و در دو مرکز ناباروری تحت مداوا قرار گرفته‌اند.
به گفته تحویلیان در حال حاضر یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر معادل ۵۷ درصد از کل جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و حدود ۵۰۰ هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند که هزینه درمان پنج دهک اول نیز رایگان است.
وی تعداد بیماران تحت پوشش پزشک خانواده و نظام ارجاع را حدود ۲۲۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: ۱۸۹ پزشک خانواده  در استان فعالیت دارند
وی اشاره‌ای هم به تسهیلات پرداختی بیمه سلامت به بیماران صعب العلاج داشت و گفت: سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با مبلغ ۵۰ میلیون تومان به بیماران صعب‌العلاج پرداخت شد اما امسال برای این طرح اعتباری در نظر گرفته نشده و در سال جاری نیز امکان پرداخت این تسهیلات وجود ندارد اما هزینه‌های درمان این بیماران پرداخت خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان در پایان اضافه کرد: تمامی مطالبات مراکز درمانی دولتی و خصوصی تا پایان تیرماه پرداخت شده است و تمامی مراکز درمانی بر اساس قانون باید با بیمه سلامت قرارداد ببندند در غیر اینصورت تمدید پروانه آنها توسط نظام پزشکی غیر قانونی خواهد بود. همچنین شهروندان  می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۶۶۶ مشکلات و شکایات خود را به صورت شبانه روزی با بیمه سلامت در میان بگذارند
خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۶۷۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان