//
کدخبر: ۴۲۵۹۴۲ //
مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین:

استان کرمانشاه اراده جدی برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با اقلیم کردستان دارد

نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و اقلیم کردستان با حضور استاندار کردستان، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق و دیگر مسولان و فعالان حوزه اقتصادی برگزار شد.


استان کرمانشاه اراده جدی برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با اقلیم کردستان دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین، در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و اقلیم کردستان، اظهار کرد: منطقه آزاد قصرشیرین و مرز پرویزخان دارای ظرفیت و زیرساخت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و در حال حاضر بیشترین مراودات تجاری و ترانزیتی با کشور عراق و اقلیم کردستان از این مرز صورت می‌گیرد.
وی افزود: این مرز تا قبل از پایان سال به صورت رسمی فعالیت خویش را در امر واگذاری زمین و انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آغاز خواهد کرد و تاکنون تعدادی از سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان در مرز پرویزخان سرمایه‌گذاری کرده و از سرمایه‌گذاری خویش در این مرز رضایت خاطر دارند.
نادر نادری تصریح کرد: زیرساخت آب، برق، گاز، راه و مخابرات هم‌اکنون در مرز پرویزخان وجود دارد و هزینه‌های تأمین آنها نیز در مقایسه با سایر کشورها بسیار ارزانتر است و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از حقوق برابر برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد برخوردار هستند.
وی با اشاره به آمادگی کامل منطقه آزاد قصرشیرین برای پذیرش سرمایه‌گذاران جدید از اقلیم کردستان در همه حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گفت: در اولین فرصت همایش سرمایه‌گذاری با دعوت از سرمایه‌گذاران اقلیم در قصرشیرین برگزار خواهد شد.
نادری با اشاره به حمایتهای معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، ادامه داد: استان کرمانشاه اراده جدی برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با اقلیم کردستان دارد و دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه دستور پیگیری این موضوع را داده‌ند که در حال پیگیری و مذاکره هستیم.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشترین مراودات تجاری بین ایران و عراق از مرز بین‌المللی پرویزخان صورت می‌گیرد و این مرز دارای ظرفیت‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۹۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان