//
کدخبر: ۴۲۴۵۹۸ //

آیین تحلیف و‌ ادای سوگند ۱۲۰ کارموز مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد

آیین تحلیف و ادای سوگند ۱۲۰ نفر از کارآموزان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری (ورودی سال ۹۹) استان کرمانشاه برگزار شد.

آیین تحلیف و‌ ادای سوگند ۱۲۰ کارموز مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین تحلیف و سوگند یاد کردن ۱۲۰ نفر از کارآموزان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری در ۲۷ رشته صبح امروز (پنجم مهرماه) در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

" هوشیار محمدی " رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه در ابتدای این مراسم اظهار کرد: اولین دوره آزمون مرکز کارشناسان رسمی دادگستری در سال ۱۳۸۰ برگزار شد و فعالیت کارشناسان پس از طی مراحل ابتدایی و گزینش در سال ۱۳۸۲ آغاز گردید و در سال ۱۳۸۸ نیز اولین هیئت مدیره مرکز، کار رسمی خود را آغاز کرد و این مرکز تا پایان سال ۱۴۰۱ دارای ۴۶۲ کارشناس فعال در رشته‌های مختلف بوده که آماده خدمت‌رسانی به آحاد مردم، محاکم قضایی، موسسات، و ادارات دولتی و خصوصی است.

وی افزود:  ۱۲۰ نفر از کارشناسان عزیزی که امروز مراسم تحلیف آنها برگزار می‌شود طی مدت سه سال با گذراندن دورهای مختلف آموزشی، تجربی و حضور در محاکم قضایی توانستند این دوره‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند و امروز شاهد مراسم سوگند یاد کردن آنها برای ورود به عرصه خدمت به مردم هستیم.

محمدی تصریح کرد: بر اساس قانون مراسم تحلیف باید با حضور رئیس مرکز کارشناسان انجام گیرد اما به درخواست مرکز کارشناسان رسمی کرمانشاه و در راستای تسریع روند خدمت‌رسانی این کارآموزان عزیز در دستگاه قضایی مراسم تحلیف امروز انجام گرفت.

1ba46206-51c0-48c3-b8d1-b0f9f3f32579

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان، کارشناسان رسمی دادگستری را  مشاور قاضی دانست و افزود: از آنجا که قاضی بر اساس اطلاعاتی که کارشناس در اختیارش قرار می‌دهد به صدور رای می‌پردازد لذا کارشناس دادگستری باید دقت و دانایی کافی را در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تمامی کارشناسان رسمی دادگستری پس از قبولی در آزمون ورودی طی فرایندی طولانی از نظر صلاحیت‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند نیز گفت: در مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه پس از تایید صلاحیت‌ها مصاحبه‌ای هم از کارشناسان گرفته می‌شود که در نهایت بهترین کارشناسان رسمی انتخاب می‌شوند که در آینده موجبات سرفرازی مرکز را فراهم آورند.

محمدی رعایت اخلاق حرفه‌ای و جلوگیری از فساد سازمان یافته و ارتقا منزلت کارشناسان دادگستری را از جمله اولویت‌های مهم در این مرکز دانست و افزود: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری به منظور تسهیل خدمات قضایی و حفظ حقوق عامه تشکیل شده و به عنوان حامی مردم در دستگاه قضا، موسسات، مراکز دولتی و خصوصی همواره تلاش خواهیم کرد  حقوق عامه را مدنظر قرار دهیم.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۵۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان