//
کدخبر: ۴۲۳۵۷۴ //
معاون هنری وزارت ارشاد خبر داد؛

عضویت بیش از ۹۰ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر/ ماهیانه ۵۴ میلیارد تومان حق بیمه اعضا پرداخت می‌شود

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمی با اصحاب هنر کرمانشاه از عضویت بیش از ۹۰ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر خبر داد.

  عضویت بیش از ۹۰ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر/ ماهیانه ۵۴ میلیارد تومان حق بیمه اعضا پرداخت می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست صمیمی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب هنر استان کرمانشاه صبح امروز (۳۰ شهریور‌ماه) در سالن جلسات کتابخانه امیرکبیر برگزار شد.

دکتر "محمود سالاری" پس از شنیدن دغدغه‌های هنرمندان استان اشاره‌ای به تعداد اعضا صندوق اعتباری هنر در کشور داشت و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر عضو هستند که از این تعداد ۲۶ هزار نفر از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

معاون امور هنری وزارت ارشاد مبلغ ماهیانه حق بیمه اعضای صندوق اعتباری هنر در کشور را حدود ۵۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سال  گذشته کل بودجه جذب شده در این معاونت ۱۰۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به انجمن هنرهای نمایشی پرداخت شد.

وی اشاره‌ای هم به حذف تعدادی از اعضا در صندوق اعتباری هنر داشت و گفت:دو تا سه هزار نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر، هنرمند نیستند که از مدتی قبل، سلب عضویت آنها را آغاز کرده‌ایم.

سالاری افزود: سال گذشته مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به هنرمندان پرداخت شده است و دغدغه‌ ما در وزارتخانه رفع مشکلات هنرمندان و حمایت از آنان است و تمامی کسانی که از سوی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها معرفی شوند در این صندوق عضو خواهند شد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال هنرمندان حاضر در جمع مبنی بر یکسان نبودن رویه اخذ مالیات از آموزشگاه‌ها در کشور نیز گفت: باید رویه دریافت مالیات آموزشگاه‌ها در استان‌ها به صورت یکسان انجام شود اما گاها کارشناسان و ممیزی ادارات مالیاتی به دلیل عدم آگاهی تصمیماتی می‌گیرند که در حال پیگیری رفع این موارد هستیم.

این مقام مسئول خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر مسئولیت هنرستان‌های کشور به وزارت ارشاد سپرده شده و سال گذشته نیز مجوز استخدام ۲۰۰ نفر در این هنرستان‌ها اخذ شده و برای سال‌های آتی نیز مجوزهای بیشتری دریافت خواهیم کرد اما جذب و استخدام ناگهانی به دلیل نبود کادر و ساختمان اختصاصی فعلا امکانپذیر نیست.

سالاری تعداد جشنواره‌های ملی که به صورت سالیانه در کشور برگزار می‌شود را حدود ۴۰۳ جشنواره عنوان کرد و بیان داشت: برای برگزار جشنواره ملی در استان‌ها خود هنرمندان باید اهتمام لازم را داشته باشند اما ما نیز آنها را حمایت می‌کنیم.

وی ارزشیابی درجه و نشان هنری هنرمندان را منوط به تایید وزارت علوم و شورای فرهنگی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه مدارک هنری مورد قبول وزارت علوم است در جلسات ارزشیابی هنری نمایندگانی از وزارت علوم و شورای فرهنگی حضور دارند و مجاب کردن آنها از سوی نمایندگان وزارت‌خانه کار دشواری است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از پیگیری پرداخت تسهیلات در صندوق اعتباری هنر برای خرید تجهیزات و ملزومات عکاسی خبر داد و گفت: امیدواریم این موضوع به زودی عملیاتی شود.

سالاری یادآور شد: هنوز تفاهم‌نامه وزارت ارشاد با سازمان برنامه‌ بودجه برای تعیین بودجه مشخص نشده، ولی تمام تلاش ما این است که  خدمات مطلوبی را به هنرمندان ارائه دهیم و تمامی کسانی که به واسطه مشکلات معیشتی به وزارت‌خانه معرفی شد‌ه‌اند از تسهیلات بلاعوض یا کم بهره برخوردار شده‌اند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۵۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان