//
کدخبر: ۴۱۲۲۷۳ //
مدیرکل سیاسی،امنیتی وزارت کشور:

انتخابات،راهی برای ساختن افق‌های روشن در کشور است/ فرمانداران لنگرگاه آرامش سیاسی در انتخابات باشند

انتخابات،راهی برای ساختن افق‌های روشن در کشور است/ فرمانداران لنگرگاه آرامش سیاسی در انتخابات باشند

انتخابات،راهی برای ساختن افق‌های روشن در کشور است/ فرمانداران لنگرگاه آرامش سیاسی در انتخابات باشند
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرکل سیاسی، امنیتی وزارت کشور در پنجمین دوره آموزش منطقه‌ای ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات، راهی برای ساختن افق‌های روشن در کشور است.

پنجمین دوره آموزش منطقه‌ای ستاد انتخابات کشور با حضور فرمانداران و مدیران‌کل سیاسی و انتخابات استان‌‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان، مدیرکل سیاسی، امنیتی وزارت کشور و مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور به میزبانی کرمانشاه آغاز شد.
مدیرکل سیاسی،امنیتی وزارت کشور در ابتدای این جلسه با اشاره به پیش‌رو بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از کارهایی که در راستای مردم سالاری دینی توسط امام راحل پس از دوران رژیم ستم‌شاهی شکل گرفت راه‌اندازی صندوق رای و انتخابات بود که توسط رهبر معظم انقلاب در مسیر جمهوریت و اسلامیت تداوم یافت.

انتخابات ایران در هیچ شرایطی تعطیل نشده و همواره قانونمند برگزار شده است

عبدالله مرادی افزود: انتخابات در ایران به عنوان یک اصل اساسی است که تحت هیچ شرایطی تعطیل نشده و علی‌رغم همه دشمنی‌ها و کینه‌ورزی‌ها به نظام و انقلاب همواره قانونمند برگزار شده است.

انتخابات، راهی برای ساختن افق‌های روشن در کشور است

وی با اشاره به اینکه نباید انتخابات را صرفا فرصتی برای انجام رقابت‌های سیاسی دید گفت: انتخابات راهی برای ساختن افق‌های روشن در کشور است.

انتخابات، هنجاری‌ اجتماعی و بستری برای رسیدن به حق است

مرادی انتخابات را یک هنجار اجتماعی و بستری برای رسیدن به حق دانست و گفت: اولین وظیفه ما در دولت تبیین نظام انتخابات در چارچوب مردم سالاری است.

1

با تبیین اقدامات و بیان ضعف‌ها مشارکت مردم را طلب کنید

مرادی تبیین اقدامات و بیان ضعف‌ها و مشکلات و بکارگیری و مشارکت مردم برای حل این مشکلات را راهی در جهت جلب مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: مردم تلاش و زحمت و ضعف را می‌بینند، با تبیین آنها مشارکت را طلب کنید.
مدیرکل سیاسی،امنیتی وزارت کشور افزود: امروز و در واقعیت‌های سیاسی دو گفتمان معارض شامل؛ گفتمان تحریم و گفتمان رفراندوم وجود دارد و وظیفه ما این است که در مواجهه با گفتمان‌هایی که اعتقادات مردم را نشانه گرفته جهاد تبیین را مدنظر قرار دهیم و با گفتار و کردار خود مردم را به مشارکت در راستای توسعه کشور دعوت کنیم.

داشتن تقوای سیاسی از ویژگی‌های دولت سیزدهم است

این مسئول ویژگی مهم دولت سیزدهم را داشتن تقوای سیاسی عنوان کرد و بیان داشت: نتیجه این تقوای سیاسی آرامش و همدلی بین قوای سه‌گانه، دولت و دور شدن از مسائل حاشیه‌ای است.
وی دومین خصیصه دولت سیزدهم را عبور از دوقطبی‌های ساختگی و نادرست گذشته دانست و افزود: دولتی که به دنبال تقوای سیاسی است به دنبال شکاف انداختن نیست بلکه به دنبال نزدیک شدن و ترکیب کردن است.

وی خاطرنشان کرد: ناترازی‌هایی که در دوران لیبرالیسم خسته در کشور ایجاد شد، انباشتی از تصمیمات معوق به یادگار گذاشت و در این میان دولت سیزدهم بدون ایجاد شکاف، هیاهو و دعوای سیاسی همت خود را در راستای حل آنها بکار گرفت.

3

رویکرد سیاسی فرمانداران باید با آرامش سیاسی همراه باشد

مدیرکل سیاسی، امنیتی وزارت کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ارکان چهارگانه مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت در انتخابات آنها را منظومه بهم پیوسته‌ای دانست که در کنار هم اهمیت پیدا خواهند کرد وگفت: رویکرد سیاسی فرمانداران باید با آرامش سیاسی همراه باشد و در مواقع بروز هیجانات سیاسی نیز،  فرمانداران باید لنگرگاه آرامش سیاسی باشند و ضمن پرهیز از دسته‌بندی سیاسی، آرامش اجتماعی را به ارمغان بیاورند.
وی انتخاب اعضای ستاداجرایی انتخابات را امری مهم دانست و گفت: استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری‌ها باید بر روند این انتخاب نظارت داشته باشند و از هرگونه شائبه جلوگیری نمایند.

فرمانداران در روند اجرای انتخابات نباید به گونه‌ای عمل کنند که مجموعه سیاسی فکر کنند گرایش سیاسی دارند

مرادی فرمانداران را مجری انتخابات دانست و افزود: در روند اجرای انتخابات نباید فرمانداران به گونه‌ای عمل کنند که مجموعه سیاسی فکر کنند فرماندار گرایش سیاسی دارد، تمام رفتار آنها باید در چارچوب قانون باشد.
مدیر‌کل سیاسی امنیتی، وزارت کشور در پایان استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای بیان خدمات ارائه شده را راهی در راستای جهاد تبیین دانست و گفت: از ظرفیت رسانه‌ها وارتباط موثر با آنها در راستای جهاد تبیین استفاده نمایید.
گفتنی است؛ پنجمین دوره آموزش منطقه‌ای ستاد انتخابات کشور با حضور فرمانداران و مدیران‌کل سیاسی و انتخابات استان‌‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان وهمدان در راستای آموزش و هماهنگی لازم برای برگزاری انتخابات در اسفندماه سال‌جاری (۲۶ و ۲۷ تیرماه) به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۲۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان