//
کدخبر: ۴۱۱۰۱۰ //
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد؛

پرداخت ۷۰۰ فقره تسهیلات به بازنشستگان تامین اجتماعی طی سه‌ماهه سال‌جاری

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از پرداخت ۷۰۰ فقره تسهیلات به بازنشستگان تامین اجتماعی این استان طی سه‌ ماهه سال‌جاری خبر داد.

پرداخت ۷۰۰ فقره تسهیلات به بازنشستگان تامین اجتماعی طی سه‌ماهه سال‌جاری
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تامین اجتماعی پیش از ظهر امروز (۱۹‌ تیر) برگزار شد.
اسکندر‌ کاکایی در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه ۴۳ میلیون نفر از جمعیت کشور حدود (۵۳ درصد) تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۱۸ شعبه تامین اجتماعی وهفت کارگزاری در حال فعالیت هستند که دفتر کارگزاری شهرستان اسلام‌آباد‌غرب نیز به زودی افتتاح می‌شود‌.
مدیرکل تامین اجتماعی استان تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان کرمانشاه را ۲۶۰ هزار‌ نفر و تعداد مستمری بگیران اصلی را ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش مبلغ مستمری‌ که در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری انجام گرفت، تمامی مابه التفاوت حقوق اردیبهشت‌ماه پرداخت شده و تامین اجتماعی در خرداد ماه هیچگونه بدهی ندارد.
وی مبلغ پرداختی به مستمری بگیران استان را نیز ۵۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: در حال‌حاضر ۳۵۰۰ نفر از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان به صورت ماهیانه مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
به گفته کاکایی در غالب کمک‌های کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان ماهیانه به طور میانگین مبلغ ۲۶ میلیارد تومان به عنوان غرامت دستمزد، غرامت دوره بارداری، کمک‌هزینه ازدواج و... به بیمه شدگان پرداخت شده است.
وی همچنین از پرداخت ۷۰۰فقره تسهیلات در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: با پیگیری کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی استان این تسهیلات ۲۰ میلیون‌تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پایان مرداد آخرین مهلت بخشودگی جرائم سال ۱۴۰۲ است اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و حمایت از بیمه شدگان و کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی طرح بخشودگی جرائم از ۳۱ اردیبهشت تا ۳۱ مرداد‌ماه در دستور کار قرار گرفت.
کاکایی افزود: متقاضیان می‌توانند در مهلت باقی‌ مانده ابتدا نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه es.tamin.ir اقدام و نتیجه را پس از بررسی توسط سازمان تامین اجتماعی، از طریق همین سامانه دریافت نمایند.
وی تصریح کرد: پس از اعلام نتیجه کارفرمایان ۱۰ روز فرصت دارند نسبت به پرداخت کلی یا اقساطی این مبلغ طی مدت ۱۲ تا ۳۶ ماه بر اساس آخرین لیست ارسالی حق بیمه در سال ۱۴۰۱ اقدام نمایند و درکنار آن اشتغال را درکارگاه حفظ نمایند و در زمان پرداخت اقساط نیز لیست‌ بیمه‌شدگان‌ و حق بیمه را به تامین اجتماعی ارائه دهند که در غیر اینصورت شامل بخشودگی جرائم نخواهند شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان در ادامه ضریب پوشش بیمه‌ای در استان را ۳۹ درصد عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲۶ درصد بیمه‌شدگان جدید از محل بیمه کشاورزان جذب شدند که نسبت به استانهای دیگر در وضعیت مطلوبتری قرار داریم.
کاکایی در گوشه دیگری از سخنانش به بیمه فراگیر ایرانیان اشاره کرد و گفت: پرداخت حق بیمه فراگیر خانواده ایرانی در سه سطح ۱۲ درصد با پرداخت حق بیمه ۶۸۰ هزار تومانی، ۱۴ درصد با پرداخت حق بیمه ۷۸۰ هزار تومانی و ۱۸ درصد با پرداخت حق بیمه حدود ۹۸۰ هزار تومانی با مزایای متناسب با پرداخت حق بیمه همچون بازنشستگی، از کار افتادگی و درمان همراه است و بر اساس شرایطی که سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرده به عنوان مثال زنان سرپرست خانوار با پرداخت حق بیمه، در زمان بازنشستگی می‌توانند همزمان حقوق همسر یا پدر و مادر خود را بدون محدودیت دریافت نمایند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان از جمله اقدامات این سازمان در راستای ارتقا خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی را نیز راه‌اندازی سامانه ۱۴۲۰ عنوان کرد و افزود: کارشناسان سازمان تامین اجتماعی از طریق این سامانه به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی می‌باشند، همچنین در سال‌جاری ۴۶ خدمت غیرحضوری در سامانه تامین اجتماعی ارائه می‌شود که بیمه شدگان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir از این خدمات استفاده نمایند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۱۰۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان