//
کدخبر: ۴۱۱۸۸۷ //
مدیر‌درمان تامین اجتماعی استان:

مراجعه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده به مراکز درمانی تامین اجتماعی کرمانشاه/ انجام ۱۳۰۰۰ عمل جراحی طی یکسال گذشته

مدیر‌ درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از مراجعه ۳ میلیون و ۲۰۰‌ هزار بیمه شده به مراکز درمانی این استان طی سال گذشته خبر داد.

 مراجعه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده به مراکز درمانی تامین اجتماعی کرمانشاه/ انجام ۱۳۰۰۰ عمل جراحی طی یکسال گذشته
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اصحاب‌رسانه به مناسبت هفته تامین‌اجتماعی امروز(۲۴ تیرماه) برگزار شد.

دکتر میثم حجتی‌پور در ابتدای این نشست با تبریک هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه طی چند سال اخیر در زمینه توسعه‌ خدمات مراکز درمانی توانسته رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه  افزود:در سال ۹۶ تنها شش مرکز درمانی فعال در استان وجود داشت که در حال حاضر این تعداد به یازده مرکز افزایش یافته و دو مرکز دیگر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات توسعه‌ای و عمرانی انجام شده در مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی استان این خدمات را شامل؛ توسعه بخش ویژه نگهداری نوزدان  (NICU)، توسعه بخش LDR، توسعه انبار دارویی، بازسازی مرکز رادیولوژی و بازسازی آشپزخانه بیمارستان حضرت‌ معصومه(س) عنوان کرد و بیان داشت: همچنین رختشور‌خانه این بیمارستان نیز در حال بازسازی است که کار ساخت و بازسازی آن به زودی پایان خواهد رسید.

حجتی‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمارستان حضرت معصومه (س) در زمینه پایداری دستگاه‌های حیاتی، دارای پشتیبان‌ با کیفیت و مطلوبی در شرایط بحران است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان در‌ادامه اشاره‌ای هم به ساخت درمانگاه تخصصی در بیمارستان حضرت معصومه (س)داشت و گفت: این درمانگاه در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر‌مربع در بیمارستان حضرت‌ معصومه (س) واقع شده که بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، قرار است بخشی از این ساختمان به کلینیک سالمندی و مزمن اختصاص یابد.

 به گفته حجتی‌پور در حال حاضر ساخت و تجهیز اورژانس بیمارستان حضرت‌ معصومه(س) نیز در زمینی به مساحت ۳۲۸۰ متر‌مربع در دو طبقه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که بر اساس پیش‌بینی تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از دیگر اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه را بازسازی تجهیزات تصویربرداری در کلینیک شماره یک عنوان کرد و گفت: این تجهیزات تا پایان مرداد‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید، همچنین مجوز خرید یک دستگاه MRI برای بیمارستان حضرت‌ معصومه (س) قطعی شده که به زودی انجام خواهد گرفت.

مدیر‌ درمان تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه تعداد مراجعین به مراکز درمانی تحت پوشش این سازمان در سال ۱۴۰۱ را سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ۷۰۰ هزار بیمه‌شده در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند هربیمه شده چهاربار به مراکز درمانی مراجعه کرده‌ است.

وی همچنین مجموع جراحی‌های انجام گرفته در بیمارستان‌های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان را ۱۳۰۰۰ مورد عنوان کرد و افزود: سالیانه بین ۴ تا ۵ هزار زایمان در بیمارستان‌های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان انجام می‌شود که ۳۵ درصد از این زایمان‌ها سزارین و فرزند اول است.

حجتی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه سونوگرافی و دیالیز بیمارستان شهدا تنها برای بیماران اورژانسی مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: تفاوت بیمارستان‌های تامین اجتماعی با بیمارستان‌های دولتی این است که در بیمارستان‌های تامین اجتماعی تمامی زایمان‌ها، جراحی‌های کوچک و بزرگ توسط پزشک انجام می‌شود اما در بیمارستان‌های دولتی گاها توسط رزیدنت انجام می‌گیرد.

 

  وی همچنین افزود: بیمارستان شهدا دارای یک متخصص رادیولوژی است که در ساعات مشخصی فعال است ولی انجام رادیولوژی‌ بیماران اورژانسی به صورت اعزام بیمار با آمبولانس به مراکز خصوصی یا مراکز دولتی به صورت رایگان از سوی بیمارستان شهدا انجام می‌گیرد و هیچگونه خللی در این زمینه وجود ندارد. همچنین در بیمارستان حضرت‌ معصومه(س) نیز دو متخصص رادیولوژی حضور دارند که خدماتی را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند‌.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۱۸۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان