//
کدخبر: ۳۱۷۶۵۱ //
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان:

اورژانس بیمارستان شهدا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/بستری ۱۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان شهدا تا تیرماه ۱۴۰۰

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: به زودی عملیات اجرایی اورژانس بیمارستان شهدا با زیر بنا ۳۲۰۰ متر مربع آغاز و طی حداکثر دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

 اورژانس بیمارستان شهدا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/بستری ۱۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان شهدا تا تیرماه ۱۴۰۰
به گزارش فرتاک نیوز،

به مناسبت هفته تامین اجتماعی نشست خبری  مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۲۶ تیرماه) برگزار شد.

میثم حجتی پور اظهار کرد: مدیریت درمان یک مجموعه مستقل در سازمان تامین اجتماعی است که دارای ۲ بیمارستان شهدا و حضرت معصومه (س) و ۲ پلی کلینیک شبانه روزی در شهر کرمانشاه و دو مرکز درمانی در شهرستان های اسلام آباد غرب و بیستون بوده که از سال ۹۶ شهرستان های سنقر،جوانرود و پاوه هم به این مراکز افزوده شده اند.

 وی افزود: سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا سالی سخت و متفاوت برای حوزه درمان بود که تمام برنامه های سازمان را تحت الشعاع قرار داد و به عنوان دومین‌ متولی درمان در حوزه درمان مستقیم و غیر مستقیم از بیمه شدگان حمایت کردیم.

وی با اشاره به عملکرد خوب مدیریت درمان تامین اجتماعی در سال گذشته گفت: بازسازی بخش رادیولوژی بیمارستان شهدا که از پروژه های مهم و ضروری قلمداد می‌شد انجام گرفت و از نظر ساختاری، ساختمانی و تجهیزاتی به روز رسانی شد.

 مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان از دیگر اقدامات این سازمان را ساخت و تجهیز انبار دارویی بیمارستان حضرت معصومه (س) در جهت تامین اقلام دارویی و پزشکی و بازسازی آشپزخانه بیمارستان شهدا با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

photo_2021-07-17_14-23-17

حجتی پور همچنین بازسازی بخش NICU مراقبت های ویژه کودکان بیمارستان حضرت معصومه(س) با افزایش ۱۳ تخت بیمارستانی را از اقدامات مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: با احتساب این ۱۳ تخت تعداد تخت های این بیمارستان به ۱۰۷ تخت رسید.

این مقام مسئول در ادامه سال ۱۴۰۰ را سال تحول درمان در تامین اجتماعی دانست و بیان کرد: از جمله پروژه های در حال انجام در حوزه درمان اورژانس بیمارستان شهدا با زیر بنا ۳۲۰۰ متر مربع است با تمامی امکانات و تجهیزات به روز است که به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز و طی حداکثر دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

حجتی پور بخش زایمان بیمارستان حضرت معصومه (س) در جهت منفک کردن زایشگاه و ارتقا آن از سنتی به مدرن را مطالبه مهم مدیریت درمان تامین اجتماعی اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی این بخش با هشت اتاق منفک و طراحی سه بعدی که بی تردید یکی از بهترین بخش های  زایمان در استان و غرب کشور است در حال انجام  می‌باشد و بر اساس قرارداد ۹ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

حجتی پور در ادامه با اشاره به ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه نیز گفت: مجوزها و اعتبارات لازم برای ساخت این درمانگاه   با زیر بنا ۱۳۰۰ متر مربع در۲ طبقه اخذ شده و حداکثر ظرف یک و نیم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

او در گوشه ای دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد درمان مستقیم این سازمان در سال ۹۹ اظهار کرد: هرچند به دلیل پذیرش بیماران کرونایی در سال ۹۹ شاهد عملکرد کاهشی در این حوزه بودیم ولی حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به ازای هر بیمه شده ۳ بار به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

حجتی پور خاطر نشان کرد:علیرغم اینکه در کل کشور کاهش موالید را شاهد بودیم ولی در بیمارستان حضرت معصومه (س) که یک سوم بار زایمان استان را به دوش می‌کشد ۴ هزارو ۲۵ مورد زایمان طبیعی و سزارین انجام گرفت.  

وی همچنین عملکرد حوزه درمان در بخش نسخه نویسی الکترونیک را خوب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر روزانه ۳ تا ۵ هزار نسخه الکترونیک توسط مراکز درمانی طرف قرارداد صادر می‌شود و در زمینه زیر ساختی و سامانه ای  نیز بسترها فراهم است و مشکلی نداریم.

ایشان اضافه کرد: هم اکنون حدود ۱۲۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد، ۵۰۰ پزشک، ۲۴ بیمارستان و پاراکلینیک نسخ الکترونیکی صادر می کنند و می‌توان‌گفت که حدود ۵۰ درصد نسخ تولید شده در استان الکترونیک است.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان تعداد افراد بستری شده بر اثر کرونا از زمان شروع تا ابتدای تیرماه سالجاری را ۱۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: طی این مدت حدود ۲۱ هزار سی، تی،اسکن گرفته شده که از این تعداد ۸۲۰۰ نفر مثبت بوده اند.

وی در ادامه نحوه پرداخت مطالبات پزشکان طرف قرارداد را به روز عنوان کرد و گفت: اسناد کاغذی دانشگاهی نیز تا پایان آذر ماه ۹۹ و مطالبات مراکز غیر دانشگاهی تا پایان سال ۹۹ پرداخت شده است.

حجتی پور در پایان اعتبار حوزه درمان تامین اجتماعی در استان را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد وگفت: دستگاه ماموگرافی برای بیمارستان حضرت معصومه (س)خریداری شده ودر اوایل ماه آینده نصب خواهد شد همچنین برای راه اندازی بخش ام.آر.آی نیاز به استاندارهایی داریم که پس از راه اندازی اورژانس بیمارستان شهدا این بخش را نیز راه اندازی خواهیم کرد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۶۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان