//
کدخبر: ۴۰۷۷۴۴ //
دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری :

تاب آوری اجتماعی ثمره توسعه برابری است

تاب آوری اجتماعی ثمره توسعه برابری است. برابری شاخص و مقیاس حکمرانی است

تاب آوری اجتماعی ثمره توسعه برابری است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمدرضا مقدسی مدیر وموسس خانه تاب آوری در گفتگویی اختصاصی با فرتاک نیوز به بهانه نشست تخصصی گروه روانشناسی خانه اندیشمندان و انجمن عصب روانشناسی ایران گفت : نا برابری همزاد آسیب و دشمن سلامت است که مفهوم سلامت را در اینجا میتوانیم به گسترده ترین معنای ممکن در نظر بگیریم این سلامت میتواند در عرصه های اقتصاد و اجتماع  ُ سیاست و‌معنویت نمایان شود .

IMG_20230622_141621_800
مدیر و موسس خانه تاب آوری در ادامه اضافه میکند که تلاش برای گسترش و توسعه برابری جدای از مبارزه با آسیب های اجتماعی نیست.
دسترسی منصفانه و عالادنه به فرصت ها موجب گسترش رضایتمندی و ارتقا کیفیت زندگی و امید به زندگی خواهد بود و برابری و عدالت شاخص و مقیاس حکمرانی خوب است و موجب افزایش ضریب مشارکت و بالابردن نرخ اعتماد اجتماعی است .
وی در ادامه گفت : که برابری دارای ابعاد متنوعی است وجهی مهم  از وجوه آن معنویت است .
معنویت در اینجا به این معناست که منافع شخص یا اشخاص یا گروهی ویژه بر سایرین مقدم نباشد عدم دسترسی یکسان به فرصت ها و منابع کاهش انسجام اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.نابرابری آفت اخلاق است و موجب گسترش جرم و بزهکاری است نابرابری بستری مناسب برای فروپاشی ملی است و دشمن تاب آوری است  وی در خاتمه این گفتگوی گفت : نابرابری مزمن و مستمر است که این دو ویژگی بیماری زا آن را به خطرناکترین دشمن تاب آوری در تمامی عرصه های معنوی ُ روانی ُ اجتماعی و اقتصادی بدل میکند.
نکته پایانی اینکه نشست تخصصی نابرابری های اجتماعی از منظر روانشناسی اجتماعی با سخنرانی دکتر حسن عشایری ( رییس انجمن عصب روانشناسی ایران ) دکتر عبدالرحمان نجل الرحیم ( نرو لوژیست و مغز پژوه ) .
دکتر حسن ایروانی ( زبان شناس ) در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۷۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان