//
کدخبر: ۴۰۷۲۱۴ //

همایش "روز ملی بسیج اساتید" ۳۱ خرداد در کرمانشاه برگزار می‌شود/ ۵۰ درصد اساتید دانشگاهی استان عضو بسیج اساتید هستند

به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران همایش روز ملی بسیج اساتید ۳۱ خرداد در کرمانشاه برگزار می‌شود.

همایش "روز ملی بسیج اساتید" ۳۱ خرداد در کرمانشاه برگزار می‌شود/ ۵۰ درصد اساتید دانشگاهی استان عضو بسیج اساتید هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس دانشگاه رازی و مسئول بسیج اساتید کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۲۹ خرداد‌‌ماه) برگزار شد.

دکتر محمدنبی احمدی در ابتدای این نشست یکی از آفت‌های موجود در جامعه را کم‌کاری مدیران و مسئولین در راستای توجه و معرفی شهدای شاخص که حق ویژه‌ای بر دوش نظام و انقلاب دارند عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بازخوانی درستی در این مسیر انجام می‌گرفت قطعا دانشجویان و دانش‌آموختگان ما در دام شبکه‌های معاند گرفتار نمی‌شدند.

 رئیس دانشگاه رازی استان افزود: در ۳۱ خرداد‌ماه مصادف با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران همایش روز ملی بسیج اساتید همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار می‌شود.

IMG_20230619_133526_738

 وی برگزاری این همایش را در بخش کشوری به صورت آنلاین و ویدئو کنفرانسی و در بخش استانی بصورت حضوری عنوان کرد و افزود: این همایش در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات دانشگاه رازی برگزار می‌شود و بر اساس پیش‌بینی انجام شده ۶۰۰ نفر از اساتید و دانشجویان بسیجی استان از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه با حضوری حماسه‌آفرین در این همایش شرکت خواهند کرد.

احمدی در ادامه اشاره‌ای هم به شخصیت شهید دکتر مصطفی چمران داشت و افزود: این شهید والا‌مقام دارای شخصیتی والا، علمی و ایمانی بود و با توجه به اینکه مدرک دکترای خود را در خارج از کشور گرفت و شرایط خوبی برایش در خارج از ایران رقم می‌خورد اما بدون هیچگونه غرور و تکبری خود را وقف نظام و انقلاب کرد.

رئیس دانشگاه رازی یادآور شد: شهید چمران افتتاح کننده ستاد جنگ‌های نامنظم بود و نقش ویژه‌ای هم در ایجاد همدلی و صمیمیت بین سپاه و ارتش داشت.

وی افزود: این شهید شاخص در کنار یادگیری و آموزش علم و دانش اخلاق را سرلوحه کار خود قرار داده بود و با بکارگیری علم و عمل پایبند به سنت و تجدد نیز بود.

احمدی در پایان هدف از برگزاری این همایش را شناساندن راه و سیره شهید چمران به عنوان اسوه‌ای حسنه به دانشجویان و اساتید عنوان کرد.

در ادامه این نشست نامدار یوسفوند مسئول بسیج اساتید استان کرمانشاه نیز با اشاره به دلیل نامگذاری روز بسیج ملی اساتید در سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران گفت: شهید چمران اسوه، الگو و معیاری برای اساتید بوده و هست.

IMG_20230619_133535_458

وی هدف از برگزاری این همایش را نقش‌آفرینی بیشتر و پررنگ‌تر کردن نقش اساتید در خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: اساتید باید تلاش کنند هم‌تراز این شهید والا‌مقام به نظام و انقلاب خدمت نمایند.

مسئول بسیج اساتید استان خاطر نشان کرد: شهید چمران آیات الهی را در وجود خود پیاده کرده بود و در مسیر هجرت، جهاد و شهادت گام برداشت و با درخشش در کنار علم‌آموزی به وظایف خود در قبال انقلاب و نظام عمل کرد و توجه خاصی نیز به مسئولیت‌های اجتماعی داشت.  

وی هدف از برگزاری این همایش با شعار "جهادتبیین و امید‌آفرینی اعتلای نظام حکمرانی" را به نمایش گذاشتن ارزش‌های اساتید طراز انقلاب عنوان کرد و گفت: با بازنمایی و بازگویی این ارزشها پیام‌های فرهنگی را مخابره خواهیم کرد.

یوسفوند در پایان تعداد کانون‌های بسیج اساتید در استان را ۲۵ کانون و تعداد اساتید بسیجی در استان را ۱۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس این آمار ۵۰ درصد از اساتید استان عضو بسیج اساتید هستند.

IMG_20230619_133531_210

 خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۲۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان