//
کدخبر: ۴۰۳۱۰۹ //
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

ارتقا حوزه خانواده و جوانی‌جمعیت نیازمند همت و جدیت همه دستگاه‌های دولتی است

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: ارتقا حوزه خانواده و جوانی‌جمعیت نیازمند همت و جدیت همه دستگاه‌های دولتی است.

  ارتقا حوزه خانواده و جوانی‌جمعیت نیازمند همت و جدیت همه دستگاه‌های دولتی است
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درجلسه شورای فرهنگ عمومی که امروز(ششم خرداد)با حضور استاندار،نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: از زمستان سال گذشته در جلسات شورای فرهنگ عمومی و کارگروه‌های مشورتی، موضوع خانواده به عنوان یکی از پنج محور اصلی شورای فرهنگ عمومی در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس با استفاده از سه ضلع این شورا شامل؛ دستگاه‌های دولتی، مردم و نخبگان به این موضوع پرداخته شد.

IMG_20230527_144220_477

علی صفدری اصلی‌ترین نهاد در کشور را خانواده عنوان کرد و افزود: این روزها حوزه‌های جوانی جمعیت، ازدواج و طلاق، مادران، تحکیم خانواده، زیست عفیفانه، تغذیه و.. به دلیل عدم قرار‌گرفتن در نقطه ایده‌آل به عنوان مشکلات موجود در خانواده، تبدیل به موضوعی بحرانی شده است.
وی یکی از موضوعات مهم در کرمانشاه را تبدیل شدن به استانی پیر با کاهش نرخ جوانی جمعیت عنوان کرد و گفت:در بسیاری از استان‌ها بحران کاهش جوانی جمعیت وجود دارد اما در استان کرمانشاه این موضوع نمود بیشتری داشته است، همچنین در نرخ باروری از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بخشی از قوانین درحوزه خانواده موضوع ملی و فرا استانی است ولی می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده در دستگاه‌های دولتی استان، برای حل مشکلات حوزه خانواده و زیر شاخه‌های آن استفاده کرد و برخی از موانع را از پیش پا برداشت.
صفدری بر لزوم توجه به موضوع خانواده و جوانی‌جمعیت در استان تاکید کرد و افزود: با همت و عزم جدی همه دستگاه‌ها و استفاده ازظرفیت مجموعه‌های مردم‌نهاد و نخبگان امیدواریم بتوانیم نرخ جوانی جمعیت در استان را افزایش دهیم و مشکلات موجود در حوزه خانواده را مرتفع سازیم.
در ادامه حجت الاسلام محرابی دبیر کارگروه مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه پیشرفت و سلامت جامعه منوط به پیشرفت و سلامت خانواده است گفت: به دلیل ترک‌فعل‌ها و ضعف‌ در عرصه فرهنگی غیر از فشارهای مالی و اقتصادی، خانواده‌ها با مشکلاتی در زمینه انتخاب همسر، تربیت فرزندان و ازدواج آنان مواجه هستند که ایجاد تغییرات در این روند به راحتی امکانپذیر نیست اما وظیفه داریم هر اقدامی را در این زمینه انجام دهیم.

IMG_20230527_144220_477


وی در ادامه با اشاره به مصوبات پیشنهادی در شورای فرهنگ‌عمومی استان یکی از این مصوبات را انجام وظایف قانونی دستگاه‌های دولتی در زمینه خانواده عنوان کرد و افزود: طی برگزاری جلساتی با شش دستگاه مرتبط حوزه خانواده مشکلات اجمالی مطرح شد.
محرابی پیشگیری از بروز مشکلات در حوزه خانواده را امری مهم و ضروری دانست و بیان داشت: هرچند نگران خانواده و آسیب‌های این حوزه هستیم اما برای اینکه خروجی خوبی داشته باشیم باید پیشگیری از وقوع را نیز مد‌نظر قرار دهیم.
دبیر کارگروه مشورتی شورای فرهنگ‌عمومی استان اضافه کرد: در راستای فرهنگ‌سازی و پیشگیری از مشکلات حوزه خانواده باید چگونگی انتخاب همسر از دوران راهنمایی و دبیرستان آموزش داده شود، همچنین برای ارتقا سلامت خانواده آموزش مسائل زناشویی که طبق آمار دلیل ۷۰ درصد از طلاق‌ها بر اساس عدم آگاهی و ایجاد ارتباط بین زوجین است در دستور کار قرار گیرد.


خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۱۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان