//
کدخبر: ۳۸۰۴۲۷ //

بیست‌و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق در کرمانشاه به کار خود پایان داد/ راه‌یابی چهار گروه نمایشی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر مناطق با راه‌‌یابی چهار گروه نمایشی برگزیده در کرمانشاه به کار خود پایان داد.

بیست‌و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق در کرمانشاه به کار خود پایان داد/ راه‌یابی چهار گروه نمایشی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
به گزارش فرتاک نیوز،

علی صفدری مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آیین اختتامیه بیست‌وهفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر که پیش ازظهر امروز( دهم دی‌ماه) با حضور مدیران ومسئولین استانی در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر پس ازهفت سال وقفه امسال به میزبانی چهار استان کرمانشاه، بوشهر، فارس و مازنداران برگزار شد.
دبیر جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر افزود: ۲۵۰ هنرمند عرصه نمایش و تئاتر طی چهار روز متوالی ۱۷ اثر با کیفیت و مطلوب را در کرمانشاه به نمایش گذاشتند که منتخب این آثار به جشنواره بین‌المللی فجر راه خواهند یافت.
صفدری با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه شروع و پایان جنگ تحمیلی رقم خورده است گفت: این استان شیرزنان و شیرمردانی دارد که هشت سال جنگ را تجربه کرده‌اند.

دبیر جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در ادامه تئاتر را هنر عظیم و ارزشمندی دانست که با انتقال مفاهیم و محتوا بصورت زنده زمینه‌ساز ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌شود.

IMG_20221231_151847_095


در ادامه این مراسم دبیرجشنواره تئاتر مناطق نیز گفت: برگزاری تئاتر منطقه‌ای فجر برای اولین بار در کرمانشاه نشان از اینست که تهران فقط پایتخت نیست،آثار بسیار فاخری در شهرستان‌ها اجرا شده که دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور هستند.
کوروش زارعی افزود: آثار نمایشی ارائه شده در جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در کرمانشاه آثار قوی و زیبایی بودند که نشان از تلاش گروهای نمایشی داشت اما به دلیل محدودیت ظرفیت  مقدور نبود همگی این آثار به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شوند.
گفتنی‌است، گروهای نمایش "مانداک"، "لابیرنت"، "بیگانه‌ای درخانه" و "آخرین‌نامه" به عنوان آثار برگزیده به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند. همچنین جایزه و لوح تقدیر بیست‌و‌هفتمین جشنواره تئاتر مناطق دربخش طراحی بروشور و پوستر؛ به محمد منوچهری برای نمایش بیگانه‌ای درخانه، طراحی لباس؛ زهره جلیلی‌معز با نمایش مانداک ،طراحی نور؛ فرشته‌ آقارضی نمایش مانداک.طراحی صحنه؛ محمد‌قاسمی نمایش مانداک  وموسیقی؛ سجاد وجبار غفوری نمایش مانداک تعلق گرفت.
همچنین در بخش بازیگری این جشنواره خانم‌ها؛ سپیده محرابی بازیگر نمایش رومانی با کسب رتبه سوم و نسرین هوشیار بازیگر بیگانه‌ای درخانه با کسب رتبه دوم موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه شدند و ماهرخ‌ ربیع‌زاده بازیگر نمایش لابیرنت نیز با کسب رتبه برگزیده موفق شد تندیس و دیپلم افتخار این جشنواره را به خود اختصاص دهد.

IMG_20221231_151851_676


در بخش بازیگران مرد نیز، پدرام رحمانی بازیگر نمایش لابیرنت موفق به کسب رتبه برگزیده این جشنواره و دریافت تندیس و دیپلم افتخار شد. همچنین؛ امیر مهرورز برای بازی در نمایش آخرین نامه رتبه دوم را کسب نمود و محمد قاسمی نیز با بازی در نمایش مانداک رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
در بخش نمایش‌نامه‌نویسی نیز پدرام رحمانی برای نمایش‌نامه لابیرنت به عنوان برگزیده انتخاب شد و عارف مهتاب برای نمایش‌نامه بیگانه‌ای در خانه و محمدقاسمی نیز برای نوشتن نمایش‌نامه مانداک به ترتیب موفق به کسب رتبه دوم و سوم این جشنواره شدند.
در بخش کارگردانی نیز محمدقاسمی کارگردان مانداک رتبه برتر را کسب کرد پدرام رحمانی برای کارگردانی نمایش لابیرنت موفق به کسب رتبه دوم شد و یاشار منوچهری کارگردان نمایش بیگا‌نه‌ای‌درخانه و مهسا بایرام‌زاده برای کارگردانی نمایش آخرین‌نامه نیز مشترکا مقام سوم در بخش کارگردانی را به خود اختصاص دادند.
خبرنگار:طیبه‌ دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۴۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان