//
کدخبر: ۳۷۹۷۹۱ //
مدیرکل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر با ۱۷ اثر نمایشی از هفتم دی‌ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر با ۱۷ اثر نمایشی ازهفتم دی‌ماه به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

 جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر با ۱۷ اثر نمایشی از هفتم دی‌ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش ازظهر امروز (پنجم دی ماه) برگزار شد اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر بعد از هفت سال وقفه امسال به میزبانی چهار استان منتخب کرمانشاه، مازندران، بوشهر و فارس برگزار می‌شود و آثار منتخب به چهل‌و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کرمانشاه در جشنواره تئاتر منطقه‌ای از هفتم لغایت دهم دی‌ماه میزبان ۹ استان؛ آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، قزوین،لرستان و ایلام خواهد بود و در طی این هشت شب ۱۷ اثر نمایشی با حضور ۲۵۰ هنرمند در کرمانشاه به اجرا در خواهد آمد.IMG_20221226_125038_222

صفدری با اشاره به اینکه جشنواره منطقه‌ای تئاتر امسال با حضور قومیت‌های مختلف در استان برگزار می‌شود گفت: می‌توان این جشنواره را جشنواره اقوام نیز نامید وحضور هنرمندان ۹ استان با گویش و فرهنگ متفاوت را مغتنم دانست و از ظرفیت‌های هنری آنها استفاده کرد.

وی در ادامه انتقال مفاهیم از طریق اجرای تئاتر را بسیار آموزنده و اثرگذار دانست و افزود: در برپایی و تامین هزینه‌های این جشنواره منطقه‌ای شهرداری، شورای شهر، میراث‌فرهنگی وانجمن نمایش با وزارت ارشاد همکاری داشته‌اند اما عمده هزینه‌ها بر دوش وزارت ارشاد بوده که پیش‌بینی می‌شود این جشنواره در استان بیش از دو میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گوشه دیگری از سخنانش تعداد آموزشگاه‌های تئاتر را ۱۵ آموزشگاه و ۲۸ گروه نمایشی عنوان کرد و بیان داشت: به تازگی موسسه تک منظوره تئاتر نیز در میدان انقلاب اسلامی شهر کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان‌ کرد: با وجودی‌ که ضعف زیرساخت در حوزه نمایش وجود دارد اما کرمانشاه جز استانهای برخوردار در این حوزه است، هرچند که بخش‌هایی از آن طی دوران‌های مختلف دچار بحران شده بود اما با برگزاری این جشنواره ضعف‌های موجود در زمینه تامین تجهیزات سرمایشی، گرمایشی،نور و صوت مرتفع گردید.

این مسئول برپایی جشنواره منطقه‌ای فجر را آورده‌ای بزرگ برای تئاتر استان عنوان کرد و افزود:برگزاری این جشنواره زمینه‌ساز آشنایی و قرابت با هنر نمایشی استان‌های دیگر را ایجاد می‌کند، همچنین باعث رشد کیفیت آثار نمایشی در استان خواهد شد.

صفدری در ادامه اشاره‌ای هم به جشنواره فرا‌مرزی مطبوعات داشت و گفت: به دنبال تخصیص اعتبار مورد نیاز برای برگزاری این جشنواره هستیم و اگر اتفاق بیفتد طی امسال یا سال آینده این جشنواره را نیز برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: اغتشاشات و حوادث اخیر آسیب جدی به حوزه‌های مختلف هنری از جمله موسیقی وارد کرد در تلاشیم این آسیب‌ها را جبران نماییم که نمونه آن برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر است.

در ادامه این نشست معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: در راستای جلوگیری از تمرکز زدایی و اجرای سیاست‌های دولت عدالت محور جشنواره تئاتر منطقه‌ای در چهار استان منتخب کشور برگزار خواهد شد.

جمال برفی افزود:حضور ۱۷ گروه هنری از استان‌های دیگر زمینه‌ساز ارتقا هنر نمایشی و کسب تجربه در تئاتر استان خواهد بود.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۷۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان