//
کدخبر: ۳۷۶۶۷۱ //

"برگزاری کارگاه ساخت کاغذ ابروباد با روش "تخم شنبلیله"

کارگاه ساخت کاغذ ابروباد با روش "تخم شنبلیله" در کارگاه هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد.

"برگزاری کارگاه ساخت کاغذ ابروباد با روش "تخم شنبلیله"
به گزارش فرتاک نیوز،

کارگاه یک‌روزه آموزش ساخت کاغذ ابروباد با روش تخم شنبلیله و رنگ چاپ، به مدرسی مهدی سهرابی صبح امروز پنجشنبه ( نهم آذرماه) توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در کارگاه هنرهای تجسمی این نهاد برگزار شد.

صابر سروش معاون فرهنگی این حوزه هدف از تشکیل این کارگاه را شناخت و آشنایی هنرمندان با  انواع کاغذ دست‌ساز و صنعتی و همچنین توانایی اجرای ابروباد و آهارمهره کردن این کاغذها جهت نوشتن معرفی نمود و افزود: در سنوات گذشته هنرمندان با ابتکار در ساخت کاغذهای ابروباد، به روش‌های مختلفی دست یافتند که یکی از آن‌ها استفاده از عصاره بذر گیاه شنبلیله است که به‌عنوان مایع زمینه‌ای جهت چاپ کاغذ مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کارگاه هنری ۱

سروش معاون فرهنگی حوزه هنری استان کرمانشاه افزود: منظور از مایع زمینه همان ماده‌ای است که رنگ را روی آن چکانده و برای ایجاد نقش رنگ‌ها از آن استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این مایع به دلیل انعطاف خاصی دارد و برای ایجاد نقوش، یک مایع کم بی‌نظیر است، برای ایجاد تمامی نقوش ابروباد اعم از سنگفرشی، پرطاووسی، شانه‌ای، رعدی، کناره و شمشه کاربرد دارد و با کمک آن در اندازه‌های مختلف نیز می‌توان اقدام به ساخت کاغذ ابروباد کرد.هنری ۳

معاون فرهنگی حوزه هنری استان کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد با این روش می‌توان در تولید انبوه کاغذهای ابروباد گام‌های اساسی برداشت.

هنری ۴

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۶۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان