//
کدخبر: ۴۰۰۷۴۰ //
سرپرست شرکت مخابرات کرمانشاه:

۲۴ سایت ۵G اوایل تابستان در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود/ هزینه اتصال شبکه فیبر‌نوری برای مشترکین خانگی استان کرمانشاه رایگان است

سرپرست شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: ۲۴ سایت 5G اوایل تابستان سال‌جاری در کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد.

۲۴ سایت 5G اوایل تابستان در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود/ هزینه اتصال شبکه فیبر‌نوری برای مشترکین خانگی استان کرمانشاه رایگان است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت روز ارتباطات صبح امروز (۲۴ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد.
دکتر "حمیدرضا امیری" در این نشست اظهار کرد: با توجه به اجرای فرامین مقام معظم رهبری و در راستای تحقق شعار سال،طی چند ماه گذشته شرکت مخابرات کرمانشاه با سرمایه‌گذاری حدودی ۳۳ میلیارد تومان هفت پروژه کلان در استان را شامل؛ توسعه کافو نوری، سیستم انتقال، فیبر‌نوری،دیتا، همراه اول و سایت روستایی راه‌اندازی کرده است که در روز ارتباطات به بهره‌برداری خواهد رسید.
سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر اتصال شهرستان‌های کرمانشاه، سنقر، پاوه، جوانرود، سرپل‌ذهاب و اسلام‌آباد‌غرب به شبکه فیبر‌نوری در حال انجام است گفت: بقیه شهرستان‌های استان نیز به مرور زمان به این شبکه متصل خواهند شد.
وی تعداد مشترکین دارای دسترسی به فیبر‌نوری در استان را ۲۰۰۰ مشترک عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر زیر ساخت اتصال به شبکه فیبر‌نوری برای ۲۰ هزار مشترک آماده است و توانایی ایجاد ۳۰‌هزار زیر ساخت دیگر برای ۴۲۰۰ متقاضی جدید را نیز داریم.
امیری در ادامه هزینه اتصال به شبکه فیبر‌نوری برای هر مشترک خانگی را رایگان عنوان کرد و افزود: مشترکین با خرید مودم به قیمت نیم‌بها و هزینه نگهداری ماهیانه حداقل ۱۲۰ هزار تومان می‌توانند به شبکه فیبر‌نوری و اینترنت پرسرعت دسترسی یابند، همچنین اتصال مشترکین متقاضی به شبکه فیبرنوری حداقل ۴۸ ساعت و حداکثر دو هفته طول خواهد کشید.
سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه از نصب و راه‌اندازی ۲۴ سایت 5G و ۴۴ سایت TLTE (بین سرعت 4Gو 5G)در استان خبر داد و گفت: امیدواریم تا اوایل تابستان این سایت‌ها به بهره‌برداری برسد که تحول اساسی در اینترنت مخابرات استان ایجاد خواهد کرد.
وی عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در بعضی از نقاط کرمانشاه را نیز به دلیل عدم همکاری مردم در نصب سایت‌های مخابراتی عنوان کرد و افزود: با ارتقا شبکه تلفن همراه به 5G و ایجاد تحول جدید در این حوزه مشکلات آنتن‌دهی شبکه تلفن همراه در سطح استان و کشور مرتفع خواهد شد.
این مسئول همچنین تعداد مشترکین تلفن ثابت و همراه در استان را دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد ۴۰۰ نفر مشترک تلفن ثابت و دو میلیون ۴۰۰هزار نفر مشترک خطوط اعتباری هستند.
به گفته سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه سرقت تجهیزات مخابراتی یکی از معضلات جامعه امروز در استان است و در سال گذشته سارقین ۱۲میلیارد تومان خسارت به مخابرات کرمانشاه وارد کردند که براساس روند افزایشی سرقت‌ها و افزایش قیمت تجهیزات مخابراتی امسال این میزان خسارت بیشتر خواهد شد.
وی از قطعی تلفن‌های ثابت مشترکین به دلیل سرقت‌های مکرر خبر داد و گفت: بازسازی تلفن‌های ثابت تا حداکثر سه بار بر عهده مخابرات است و پس از آن هزینه وصل مجدد باید از سوی مشترک پرداخت شود.
امیری گفت: در صورتیکه مشترکین قطعی تلفن خود را به دلیل سرقت یا خرابی تلفن از طریق سامانه ۲۰۱۱۷ ثبت نمایند هزینه آبونمان طی مدت قطعی تلفن به حساب آنها عودت داده خواهد شد.
این مسئول در ادامه ارتقا شبکه و ایمنی حوضچه‌های مخابراتی را زمینه‌ساز کاهش سرقت عنوان کرد و گفت: هرچند کارهایی در این زمینه انجام گرفته اما همکاری مردم در جلوگیری از سرقت‌ کابل‌های مخابراتی نیز مهم و ضروری است.
خبرنگار:طیبه‌ دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۷۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان