//
کدخبر: ۳۹۹۴ //
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی:

طرح«کانون مدرسه» در ۵۴ مدرسه آذربایجان غربی اجرا می شود

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از اجرای طرح کانون مدرسه در ۵۴ مدرسه استان طی سالجاری خبر داد.

طرح«کانون مدرسه» در ۵۴ مدرسه آذربایجان غربی اجرا می شود

به گزارش فرتاک نیوز، جواد زاهدی بعد از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح با همکاری آموزش و پرورش استان اجرایی شده است افزود: این طرح که براساس آن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مربیان مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری به منظور درونی‌کردن مفاهیم درسی و ترویج کتاب‌خوانی استفاده می‌شود، در دو محیط متفاوت با حضور دانش‌آموزان در مراکز فرهنگی هنری کانون و مربیان کانون در مدارس استان در حال اجرا است.

وی حضور دانش‌آموزان مدارس در کارگاه‌های نقاشی، اجرای نمایش خلاق، قصه‌گویی و ساخت تابلوهایی با استفاده از احادیث کتاب هدیه‌های آسمانی، فعالیت‌هایی از قبیل روخوانی درس‌هایی از کتاب فارسی(خوانداری) و آشنایی با احادیثی از ائمه با موضوع بخشندگی و ساخت طرح دیواری «پیراهن بهشتی»، سفالگری، قصه‌گویی و کتاب خوانی با محوریت دروس کتاب‌های درسی دانش‌آموزان با همراهی مربیان کانون بخشی را بخشی از این محورهای این طرح برشمرد.

زاهدی با بیان اینکه این طرح در ۲۹ مرکز این کانون و با همراهی ۱۳۰۰ دانش آموز دخترو ۱۴۰۰ دانش آموز پسر در سطح ۵۴ مدرسه استان در حال اجراست اظهارداشت: در این طرح ۵۰ مربی فرهنگی، ۲۶ مربی هنری و ۱۲ مربی ادبی به صورت مستمر همکاری و مشارکت دارند.

۴۰۰ عنوان برنامه فرهنگی هنری کانون همزمان با دهه فجر اجرا می شود

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سالجاری افزود:۴۴۰ برنامه فرهنگی و هنری در قالب ۲۴ عنوان توسط کانون پرورش فکری استان در مراکز ثابت و سیار کانون به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر اجرا می شود.

زاهدی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های مختلف نقاشی، عکس و کتاب، برگزاری جشن های انقلاب، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری نشست های تخصصی، اجرای نمایش عروسکی، برگزاری کارگاه اوریگامی همگانی و برگزاری عصر شعر از جمله برنامه هایی است که در ایام دهه مبارک فجر به اجرا در می آید.

وی به برگزاری همایش 'کبوتر کوچه ما' نیز خبر داد و گفت: در قالب این همایش کودکان و نوجوانان نسبت به معرفی شهدای محله ها و مدارس خود و پژوهش و مطالعه پیرامون زندگی و وصیت نامه شهدایی که نامشان بر روی کوچه یا مدارس آنان گذاشته شده، اقدام می کنند.

زاهدی عنوان کرد: این همایش با مشارکت استانداری، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران در تمامی شهرستان های استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اهداف کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه مبارک فجر اظهار داشت: حرکت در جهت ماندگار کردن شیرینی جشن های این ایام در ذهن کودکان و در کنار آن آگاهی بخشی در خصوص آرمان های انقلاب اسلامی از اهداف قابل پیگیری توسط کمیته کودک و نوجوان است.

 

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان