//
کدخبر: ۳۹۸۰۵۷ //
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

پایان تحصیلات دانشجویان مصادف با شروع خدمت باشد، نه انتظار برای یافتن شغل

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم انتظار دارند پایان تحصیلات دانشجویان مصادف با شروع خدمت باشد، نه انتظار برای یافتن شغل.

پایان تحصیلات دانشجویان مصادف با شروع خدمت باشد، نه انتظار برای یافتن شغل
به گزارش فرتاک نیوز،

"عبدالرضا مصری" نماینده مردم استان در مجلس شورای‌ اسلامی در همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور که صبح امروز (نهم اردیبهشت‌ماه) با حضور وزیر علوم و سرپرست وزارت آموزش و پرورش،استاندار و مدیران استانی برگزار شد اظهار کرد: ایران اسلامی امروز در تمامی عرصه‌ها علمی، پژوهشی، پزشکی،علوم دفاعی‌و... پیشرو است.
وی با اشاره به خواسته‌ها و انتظارات مردم از وزارت علوم گفت: مردم انتظار دارند خروجی دانشگاه‌ها برای ورود به عرصه خدمت نیازمند حلقه واسط نباشد و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بعد از خروج از دانشگاه به عرصه خدمت وارد شوند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: جذب دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی یکی دیگر از خواسته‌های به حق مردم است که باید مد نظر قرار گیرد.
به گفته مصری باید جذب دانشجویان پس از فراغت از تحصیل انجام گیرد که مجبور به مهاجرت نشوند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: پایان تحصیلات باید شروع کار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد نه انتظار برای یافتن شغل که در جامعه امروز شکل گرفته است.
وی در ادامه اضافه کرد: مردم انتظار دارند دانشجویان رشد متوازن ایرانی اسلامی همراه با علم داشته باشند وپایه و اساس یادگیری علم با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی همراه باشد.
این مسئول همچنین مسئله محور بودن دانشگاه‌‌ها را ضروری دانست و گفت: به عنوان مثال از نفت ۳۷ فرآورده‌ نفتی تولید میشود که تنها هفت فرآورده آن در کشور استخراج میگردد که با مسئله محور کردن این موضوع در دانشگاه‌ها و پیگیری آن اشتغال بالاییی ایجاد خواهد شد و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز بیکار نخواهند ماند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۸۰۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان