//
کدخبر: ۳۹۴۹۴۷ //
مدیرکل کمیته امداد استان:

اهدا بیش از ۲۵۳ میلیارد تومان کمک‌‌های مردمی به کمیته‌امداد کرمانشاه/با حمایت از طرح "اکرام ایتام" ایتام و محسنین را در شبهای قدر در‌یابید

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه از اهدا بیش از ۲۵۳ میلیارد تومان کمک‌‌های مردمی به کمیته‌امداد این استان در سال گذشته خبر داد.

  اهدا بیش از ۲۵۳ میلیارد تومان کمک‌‌های مردمی به کمیته‌امداد کرمانشاه/با حمایت از طرح "اکرام ایتام" ایتام و محسنین را در شبهای قدر در‌یابید
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اصحاب رسانه امروز(۲۲ فروردین‌ماه) برگزار شد.

بیش از ۸۰‌ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه هستند

پیمان ترکمانه در ابتدای این نشست تعداد خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد در استان را ۸۰ هزار و ۱۱۴ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد اعضای تحت حمایت این خانوارها ۱۶۹ هزارو ۷۷۸ نفر شامل خانواده‌های تک نفره تا پنج نفره می‌باشند.

سالیانه ۷۰۰ میلیارد تومان حقوق به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت می‌شود
وی میزان پرداخت حقوق این تعداد خانواده تحت حمایت در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ را حدود ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این مستمری بگیران شامل خانواده‌های بی‌سرپرست یا زنان سرپرست خانوار هستند که از ۵۵۰ تا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند و بر اثر مصوبه جدید امسال میزان مستمری آنان ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت.

۱۸۹۶ زن سرپرست خانوار از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند

به گفته ترکمانه ۱۸۹۶ نفر از زنان سرپرست خانوار در محدوده سنی ۴۵ تا ۵۵ سال از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند و در سال قبل ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان حق بیمه آنان پرداخت شده است.


اهدا ۲۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک‌‌های مردمی به کمیته‌امداد استان در سال‌گذشته
مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با اشاره به کمک و احسان ۷۳ هزار و ۲۴۰ خیر در استان نیز گفت: مجموعا ۲۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی از محل جمع‌آوری صندوق صدقات استان، زکات و فطریه، طرح ایتام و محسنین و سایر کمک‌‌ها عاید کمیته امداد شد که این میزان شامل ۲۵ درصد کمک‌های بلاعوض کمیته امداد به افراد تحت حمایت می باشد.


۱۳ درصد خدمات ارائه شده به افراد تحت حمایت کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی است
وی خاطرنشان کرد: ۱۳ درصد خدمات ارائه شده به افراد تحت حمایت کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی است که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ افزایش یابد.


حمایت خیرین از ۱۵ هزارو ۲۳۰ نفر در طرح ایتام و محسنین طی سال گذشته
ترکمانه با اشاره به اجرای طرح ایتام و محسنین نیز گفت: این طرح به عنوان یکی از بخش‌های مهم کمیته امداد باعث تقویت حس احسان و نوع دوستی می‌شود و در این زمینه تا پایان سال گذشته تعداد ۳۳ هزار و ۹۱۷ نفر از حامیان کرمانشاهی و خارج از استان از ۱۵ هزارو ۲۳۰ نفر از ایتام و محسنین حمایت کردند.


کمک ۸۲ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومانی خیرین در طرح ایتام و محسنین
وی سرانه کمک‌های ماهیانه دریافتی ایتام را ۹۸۲ هزار تومان ،محسنین را ۱۷۳ هزار تومان و مجموع کمک‌های پرداختی در این دو طرح طی سال ۱۴۰۱ را ۸۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.
مدیر‌کل کمیته امداد استان کرمانشاه اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ پویش "هر ایرانی حامی یک یتیم" هم در کشور اجرا خواهد شد که تبلیغات لازم در این زمینه در حال انجام است و تاکنون حدود یکهزار و ۲۰ نفر در این پویش ثبت‌نام کرده‌اند و ۷۲۰ نفر هم کمک‌های خود را پرداخت نموده‌اند.

در شب‌های قدر ایتام و محسنین را در‌یابید

وی خاطر‌نشان کرد:در شبهای قدر و احیا شناسنامه‌ تمامی ایتام در اختیار خیرین قرار می‌گیرد همچنین سایت اکرام ایتام و محسنین نیز باز است و خیرین می‌توانند هر تعداد از ایتام را که بخواهند انتخاب نمایند.

ایجاد ۱۳۵۰۰ شغل در استان کرمانشاه

وی اشاره‌ای هم به موضوع اشتغال داشت و گفت: تعهد کمیته‌امداد در سال ۱۴۰۱ را ایجاد ۷۵۰۰ شغل در استان بوده است که ۱۳۵۰۰ مورد شغل ایجاد کرده‌ایم و از این تعداد ۹ هزار و ۲۰۹ مورد مورد تایید استانداری واقع شده است که ۲۳ درصد بیش از تعهد انجام گرفته است.
هزینه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی در بخش فرهنگی و مشاوره کمیته امداد

این مسئول همچنین مجموع هزینه‌های فرهنگی در استان را ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: کمیته امداد در حوزه آموزش و مشاوره ۲۳ هزارو ۲۱۳ نفر از طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان را تحت حمایت قرار داده است.


اهدا ۲ هزار و ۳۴۶ دست جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد در سال ۱۴۰۱

وی در ادامه از اهدا دو هزارو ۳۴۶ دست جهیزیه به نوعروسان استان به ارزش ۲۵ میلیون تومان خبر داد و گفت:این تعداد جهیزیه با اعتبار ۵۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خریداری و به نوعروسان تحت حمایت تقدیم شد.

پرداخت ۶ هزار و ۹۹۵ فقره تسهیلات کارگشایی به مددجویان کمیته امداد استان

به گفته مدیرکل کمیته امداد در سال ۱۴۰۱ در مجموع شش هزار و ۹۹۵ فقره تسهیلات کارگشایی از طریق دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران وصندوق امداد ولایت با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان پرداخت شده است، همچنین در حوزه اجاره مسکن نیز یک‌هزار و ۶۰۵ فقره تسهیلات بلاعوض با اعتبار سه میلیارد تومان، ۴۳۰ فقره ودیعه مسکن امانی با اعتبار ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۸۶۵ فقره ودیعه مسکن بانکی با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان به افراد تحت حمایت کمیته امداد پرداخت شده است.
توزیع ۸۰۰۰ سبد معیشتی میان مددجویان کمیته امداد در ماه مبارک رمضان

ترکمانه اشاره‌ای هم به اهدا سبدهای معیشتی در ماه مبارک رمضان داشت و گفت: تاکنون ۸۰۰۰ سبد معیشتی به ارزش پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بین افراد تحت حمایت کمیته امداد توزیع شده است، همچنین با ۳۵ هزار پرس غذا به ارزش دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۳۹ هزار افطاری ساده به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون از افراد تحت حمایت پذیرایی شده است و در مجموع کمیته امداد ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حوزه افطار و سبد کالا هزینه کرده است.

وی در پایان کد ستاره ۸۸۷۷ مربع و کد Qr را جهت پرداخت زکات،صدقات و کمک‌های مردمی اعلام کرد و افزود: همشهریان عزیز کرمانشاهی برای پرداخت زکات فطره خود میتوانند از طریق این کد دستوری یا کد Qr اقدام نمایند. همچنین شماره‌‌ حساب و کارت‌های دیگری نیز برای واریز زکات فطره در پایان ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده که اطلاع رسانی خواهد شد.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۴۹۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان