//
کدخبر: ۳۹۳۲۶۹ //

هواشناسی| هوای هرمزگان در۱۳ نوروز طوفانی است

معاون هواشناسی هرمزگان گفت: از ظهر امروز 12 فروردین تا آخر وقت 15 فروردین هوای هرمزگان با ناپایداری دریایی و باد شدید در خشکی همراه است.

هواشناسی| هوای هرمزگان در13 نوروز طوفانی است
به گزارش فرتاک نیوز،

کیانوش عارفی معاون هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: از ساعات ظهر امروز شنبه 12 فروردین تا اواخر وقت سه شنبه 15 فروردین در مناطق دریایی استان ناپایداری دریایی پیش‌بینی می‌شود.  

به گفته وی، از ظهر امروز شنبه 12 فروردین با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی ابتدا محدوده دریایی بنادر غربی استان و جزایر خلیج فارس سپس آبهای تنگه هرمز و بخشهایی از دریای عمان مواج خواهد شد. بیشینه سرعت باد به بیش از 50 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از 200 سانتیمتر خواهد رسید.  

عارفی توصیه کرد: در این مدت ضمن جلوگیری از تردد شناورهای سبک، صیادی و فعالیت های تفریحی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در بنادر و اسکله های استان صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: تداوم این شرایط تا اواخر وقت سه شنبه 15 فروردین پیش بینی می شود.  در این مدت، در سایر نقاط استان نیز طی ساعاتی افزایش سرعت باد و بروز گرد و غبار، دور از انتظار نخواهد بود.

اعمال محدودیت تردد شناورها در آب‌های کیش

اداره بنادر و دریانوردی کیش اعلام کرد که وضعیت نامساعد جوی موجب اعمال محدودیت تردد برای شناوردها به مدت چهار روز در این جزیره شده است.

این محدودیت با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی دریایی هواشناسی هرمزگان مبنی بر پیش بینی وضعیت جوی شامل وزش بادهای شمال غربی - جنوب غربی، وجود تندبادهای ناگهانی، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا اعمال شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۳۲۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان