//
کدخبر: ۳۸۴۹۴۸ //
در سفر وزیر کار به استان کرمانشاه؛

۳۳ پروژه بهداشتی،درمانی در کرمانشاه افتتاح شد

در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرمانشاه ۳۳ پروژه بهداشتی،درمانی در این استان افتتاح شد.

۳۳ پروژه بهداشتی،درمانی در کرمانشاه افتتاح شد

در دومین روز از ایام الله دهه فجر و درسفر وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به استان کرمانشاه که امروز (۱۳ بهمن‌ماه) انجام گرفت، ۳۳ پروژه بهداشتی با اعتبار بالغ بر یکهزار میلیارد ریال در کرمانشاه افتتاح شد.

 به گزارش فرتاک نیوز؛ دکتر قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در  آیین افتتاح ۳۳ پروژه بهداشتی،درمانی که ۱۳ پروژه آن به صورت ویدئو‌کنفرانسی با شهرستان‌های استان افتتاح شد اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی مولود انقلاب هستند و از سال ۱۳۶۴ با ادغام بخش‌های بهداشت و درمان تشکیل شدند و محصول آن استقبال کشورهای همجوار برای دریافت خدمات درمانی به این استان است.

وی با اشاره به دستاوردهای استان در شاخص جهانی حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: این شاخص‌های بینظیر باعث شده امید به زندگی در ایران از ۵۷ سال به ۷۱ سال برسد. همچنین مرگ و میر نوزادان و مادران باردار نیز کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه نیز گفت: در حال حاضر تمامی پروژه‌های حوزه سلامت در استان کرمانشاه فعال است و براساس پیش‌بینی انجام گرفته تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

IMG_20230202_193723محمدی اشاره‌ای هم به بیمارستان بیماران سرطانی در استان داشت و گفت: این بیمارستان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های سرطان در کشور است که با افتتاح و بهره‌برداری آن در سال آینده، بیماران سرطانی به دلیل کمبود دستگاه رادیوتراپی پشت نوبت نخواهند بود و با افزایش سه دستگاه رادیوتراپی استانهای همجوار هم از خدمات این بیمارستان بهره‌مند خواهند شد.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ۱۳ پروژه در کرمانشاه و شهرستان‌های، پاوه، سرپل‌ذهاب و کنگاور به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

 دکتر محمدی از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در کرمانشاه را احداث و تجهیز بخش IPD مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) به متراژ ۷۶۰ متر مربع و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و پروژه احداث و بهسازی ساختمان پارک علم و‌فناوری با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در فضایی به مساحت ۹۲۰ متر‌مربع عنوان کرد و گفت: این فضا برای استقرار واحدهای فناور در سه طبقه شامل گارگاه و فضای اداری برای تولید محصولات دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

 در ادامه این مراسم اردشیر رستمی فرماندار پاوه نیز پروژه‌های بهداشتی قابل افتتاح در این شهرستان را چهار پروژه با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال که شامل؛ ساختمان هشت واحدی اقامتگاه پزشکان متخصص به مساحت ۸۸۰ متر مربع و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، احداث پاویون رادیولوژی بیمارستان قدس به مساحت ۸۴ مترمربع و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و احداث خانه بهداشت به مساحت ۹۵ مترمربع و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال برای ارائه خدمت به ۴۰۰۰ نفر از ساکنین روستا در پاوه عنوان کرد که با دستور وزیر کار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در ادامه صدرالله بابلی فرماندار سرپل‌ذهاب نیز طرح‌های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان که در ایام دهه فجر قابل افتتاح می‌باشند را  احداث مرکز جامع سلامت شهری شماره یک به متراژ ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، احداث پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره یک با متراژ ۲۰۰ متر مربع و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال،احداث پانسیون مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره یک به متراژ ۱۰۰ متر مربع و اعتبار  ۱۰ میلیارد ریال،احداث مرکز خدمات جامع سلامت در روستای قره بلاغ به متراژ ۴۰۰ متر مربع و اعتبار ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد که این پروژه‌ها نیز به دستور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

در ادامه با فرماندار کنگاور نیز ارتباط ویدئوکنفرانسی دیگری برقرارشد و او نیز پروژه‌های قابل افتتاح در این شهرستان را شامل؛ احداث خانه بهداشت روستای دهنو، احداث خانه‌بهداشت روستای آران و احداث خانه‌بهداشت روستای کارخانه با اعتبار ریالی ساخت و احداث هر خانه بهداشت ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۴۹۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان