//
کدخبر: ۳۸۴۳۳۳ //

اعطای تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به سربازان مهارت دیده

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه توجه به امر مهارت آموزی سربازان در اجرای فرامین مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه به جد دنبال می شود ، گفت: به کدام از سربازانی که دوره های مهارتی را طی و مدرک لازم را کسب کنند تسهیلات یک میلیارد و 500 میلیون ریالی اعطا می شود.

اعطای تسهیلات یک میلیارد و 500 میلیون ریالی به سربازان مهارت دیده
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار "علی اکبر جاویدان" اظهار داشت:  مهارت آموزی سربازان یک عزم همگانی را می طلبد و شاید مهم تر از ورود به بازار کار و اشتغال این افراد، تبدیل آن ها به یک فرد خودساخته و کارآفرین باشد.

وی با اشاره به ایجاد قرارگاه مهارت آموزی، گفت: از اهداف این قرارگاه پیش بینی الزامات سازکارهای لازم برای مهارت آموزی سربازان، تعیین اهداف از سیاست های کلان بلند مدت بر موضوع توصیه قابلیت های سربازان ،ایجاد همگرایی مشارکت بین نهاد های موثر در حوزه سربازان وظیفه، توصیه نگرش همگانی به ویژه جوانان، نشاط سربازی، استفاده از تمامی ظرفیت ها امکانات و توانمندی های سازمان نیروهای مسلح است.

سردار جاویدان با اشاره به مأموریت‌های قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در رابطه با کمک به اشتغال و مهارت سربازان خاطرنشان کرد: مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های عمومی و مهارت‌های تخصصی محوریت دوره‌های مهارت‌آموزی سربازان وظیفه را تشکیل می‌دهند و همچنین برنامه‌های آموزش کارآفرینی و کسب‌وکار نیز به‌واسطه اهمیتی که در تسهیل فرایند دست‌یابی به فرصت‌های شغلی حال و آینده دارد موردتوجه قرارگرفته است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در خصوص توانمندسازی و مهارت‌افزایی سربازان نیز گفت: در بحث مهارت افزایی سربازان قرارگاه مهارت‌افزایی افتتاح شده که این قرارگاه با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها ارتباط مستقیم برقرار کرده تا هر سرباز بتواند یک مهارت را در دوره سربازی فرا بگیرد. 

وی ادامه داد: مهارت آموزی در کاهش آسیب های اجتماعی اقشار آسیب پذیر نقش تاثیرگذاری داشته که اشتغال به خودی خود ایجاد نمی‌شود بلکه باید بستر و زمینه‌ای برای آن فراهم شود بنابراین باید برگزاری دوره‌های آموزشی در حین خدمت مقدس سربازی زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم.

سردار جاویدان یادآوری کرد: در کلیه استان های  کشور قرارکاه های مهارت آموزی با همکاری ادارت مختلف تشکیل بر اساس ابلاغیه های صادره قدر السهم هر استان مشخص که استان کرمانشاه نیز در حال اجرای کامل قرارگاه مهارت آموزی به خصوص بحث اعطای وام یک میلیارد و 500 میلیون ریالی به سربازان مهارت دیده ترخیصی سال 1397 به بعد می باشد که در این زمینه نیز تا کنون گام های موثری برداشته شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت:  تاکنون 3 هزار و 300 نفر از سربازان، دوره های مهارت را طی کرده اند که با توجه به آمار بیکاری موجود در سطح استان کرمانشاه انشاالله در راستای کمک افراد جویای کار دارای مهارت با همکاری سایر دستگاه های مربوط اقدامات موثری انجام خواهد پذیرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۴۳۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان