//
کدخبر: ۳۸۰۸۸۶ //
مدیرکل صمت خبرداد:

پرداخت ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های صنعتی و صنفی در ایلام

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: از مرداد ماه سال گذشته تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به طرح‌های صنعتی و صنفی این استان پرداخت شده است

پرداخت ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های صنعتی و صنفی در ایلام

به گزارش فرتاک نیوز؛ رضا محمدرحیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: از مردادماه سال گذشته تاکنون تعداد ۱۶۶ طرح صنعتی و صنفی به مبلغ ۸۷۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

وی افزود: از مبلغ معرفی شده به بانک‌های عامل استان، ۶۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش سرمایه ثابت و در گردش توسط بانک‌های عامل مصوب شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: از این مبلغ تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان به طرح‌ها و واحد‌های صنعتی استان پرداخت شده و با ابلاغ منابع تبصره ۱۸ سال جاری توسط وزارت اقتصاد این فرآیند ادامه خواهد یافت.

محمد رحیمی اضافه کرد: در مدت فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۲۹ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته و امسال هم در تلاشیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود ۲۲ واحد دیگر را به مدار تولید بازگردانیم.

وی خاطر نشان ساخت: همچنین در راستای اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره کل ۲۱ واحد صنعتی راکد سال گذشته و هشت واحد دیگر نیز نیمه نخست سال جاری فعال و راه اندازی مجدد شده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآورشد: مسائل بانکی، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و کمبود تامین مواد اولیه و ... از جمله موضوعاتی است که با پیگیری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی و تصمیم گیری لازم با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

محمد رحیمی با اشاره به وضعیت واحد‌های تولیدی در استان، ادامه داد: ۴۷۹ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری با حدود سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد تومان و نزدیک به ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی در استان وجود دارد که از این تعداد واحد تولیدی حدود ۷۰ درصد یعنی ۳۳۹ واحد فعال و نیمه فعال وجود داشته که ۳۰ درصد آن‌ها یعنی ۱۴۰ مورد واحد راکد محسوب می‌شوند.

وی بیان داشت: ۵۲۵ فقره جواز تاسیس فعالیت با سرمایه‌گذاری مورد نیاز ۴۲ هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۱۵ هزار نفر در استان ایلام وجود دارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۸۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان