//
کدخبر: ۳۸۲۰۱۹ //
رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری کرمانشاه:

مطالبه سازمان حمل‌ونقل مسافر شهر کرمانشاه در برخورد با مسافر‌بر‌های غیرمجاز برون‌شهری/ پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی جهت خرید کارت‌خوان

رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری کرمانشاه مطالبه این سازمان از اداره کل راهداری وحمل‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه را در برخورد با خودروهای مسافر‌بر غیر‌مجاز برون‌شهری عنوان کرد.

مطالبه سازمان حمل‌ونقل مسافر شهر کرمانشاه در برخورد با مسافر‌بر‌های غیرمجاز برون‌شهری/ پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی جهت خرید کارت‌خوان
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد‌مهدی احمدی در گفتگویی با خبرنگار فرتاک نیوز در خصوص عدم پرداخت حق بیمه رانندگان تاکسی که از سال ۱۳۹۴ به ناوگان تاکسیرانی پیوسته‌‌اند اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد از حق بیمه رانندگانی که قبل از سال ۱۳۹۴ به این ناوگان پیوسته‌اند از منابع هدفمندی حامل‌های انرژی پرداخت‌ می‌شد و تعداد زیادی از آنها تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفتند اما پس از مدتی لیست بیمه‌شدگان به روز نگردید و افراد جدید پذیرفته نشدند.
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری کرمانشاه افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته، پالایش رانندگانی که بازنشسته شده و یا به هر دلیلی در حال حاضر در این ناوگان فعالیت ندارند ولی از خدمات بیمه استفاده می‌کنند آغاز شده تا معادل تعداد خروجی‌ها، رانندگان جدید جایگزین شوند و افراد محق بتوانند از مزایای این بیمه بهره‌مند گردند که به محض تحقق این امر و اعلام نتیجه از سوی مراجع مربوطه از جمله سازمان تأمین اجتماعی، رانندگان تاکسی جهت برقراری بیمه تأمین اجتماعی معرفی خواهند شد.
احمدی در گوشه دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت حذف پرداخت‌های نقدی در ناوگان حمل‌ونقل درون شهری نیز اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان و حذف کرایه‌های نقدی پس از انعقاد تفاهم‌نامه با یکی از شرکت‌های تامین کننده دستگاه‌های کارت‌خوان ، نصب این دستگاه‌ها روی تاکسی‌های شهر کرمانشاه اجرا شد.
وی به نحوه دریافت دستگاه کارت‌خوان توسط رانندگان تاکسی اشاره کرد و ابراز داشت: رانندگان محترم تاکسی می‌توانند با مراجعه به تعاونی تاکسیرانی پس از دریافت معرفی‌نامه، از تسهیلات قرض‌الحسنه جهت خرید دستگاه کارت‌خوان سیار بهره‌مند شوند.
این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: در حال حاضر ۵۰۰ دستگاه کارت‌خوان در تاکسی‌های سطح شهر نصب و‌جهت پرداخت کرایه به صورت الکترونیک در معرض دید مسافرین گرامی قرار گرفته است.
عضو هیات مدیره اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور یادآور شد: تمامی اتوبوس‌های خریداری شده نیز مجهز به دستگاه‌های پرداخت الکترونیک هستند و همزمان با شروع بکار این اتوبوس‌ها سامانه‌های پرداخت الکترونیک در آنها فعال است و همشهریان گرامی می‌توانند کرایه‌ها را به صورت الکترونیکی و توسط کارت بلیت‌های تعیین شده پرداخت نمایند.
وی یکی از معضلاتی که همواره گریبانگیر سازمان حمل‌و‌نقل مسافر شهرداری کرمانشاه و به تبع آن رانندگان تاکسی بوده و به نحوی معیشت رانندگان تاکسی را به خطر انداخته است را فعالیت مسافربرهای شخصی غیر‌مجاز در سطح شهر خصوصاً در میدان آزاد عنوان کرد که با بی‌اعتنایی به تذکرات مکرر بازرسان این سازمان، برای مسافران و رانندگان تاکسی ایجاد مزاحمت می‌کنند.
احمدی یادآور شد:جلوگیری از فعالیت خودروهای غیرمجاز یکی از مطالبات اساسی سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری کرمانشاه و رانندگان تاکسی است.
وی در ادامه در خصوص ساماندهی مسافربرهای شخصی برون‌شهری ضلع شرقی میدان آزادی نیز گفت:‌ ساماندهی خودرو‌های مسافربر برون‌شهری در حوزه اختیارات اداره‌کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای است اما سازمان حمل و‌نقل مسافر شهرداری کرمانشاه بر اساس وظیفه و مسئولیت خود آمادگی جانمایی مکانی جهت دایر نمودن دفتر نظارت و ساماندهی خودروهای مسافربر برون‌شهری به شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل برون‌شهری مجاز را دارد.
وی خاطر نشان کرد: برابر آیین نامه اجرایی، فعالیت خودروها در حوزه برون شهری صرفاً از طریق شرکت‌ها و موسسات حمل و‌نقل برون‌ شهری مجاز و با دارا بودن صورت وضعیت امکان‌پذیر خواهد بود و مکان‌هایی نیز در پایانه‌های مسافربری برای خودروهای مسافربر برون‌شهری مجاز در نظر گرفته شده اما خودروهایی که در ضلع شرقی در حال جابجایی مسافرین هستند به صورت غیرمجاز در حال فعالیت بوده و وظیفه برخورد با آنها به عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای می‌باشد

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۰۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان