//
کدخبر: ۳۸۰۰ //
حجت الاسلام پورابراهیم خبر داد:

یک هزار مسجد گیلان؛ میزبان جشن های دهه فجر انقلاب

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان با بیان اینکه مساجد نقش ارزنده ای در شکل گیری انقلاب داشتند، گفت: یک هزار مسجد جهت برپایی برنامه های متنوع و شاد دهه فجر امسال مهیا شده است.

به گزارش فرتاک نیوز  و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان امروز، ۲ دی در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: مساجد در راس شکل گیری انقلاب قرار دارند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت مساجد برای اجرای برنامه های متنوع دهه فجر بهره لازم گرفته شود، گفت: کیفیت اجرای برنامه های دهه فجر مورد توجه قرار گیرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با تاکید بر اینکه برنامه ها با کیفیت، متنوع و با مدیریت مناسب اجرا شود، افزود: مساجد بهترین مکان برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و از ظرفیت بالای مساجد برای مشارکت هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان بهره گرفته شود.

حجت الاسلام پور ابراهیم به اجرای برنامه های کانون های مساجد در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و افزود: با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی و کانون های مساجد برنامه های متنوع و شادی در دهه فجر امسال در یک هزار مسجد گیلان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: برپایی مسابقه کشوری «قرآن آیین زندگی»، افتتاح کتابخانه های کانون مساجد و برپایی آموزش های فرهنگی و تربیتی از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در ایام خجسته دهه فجر است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان خاطر نشان کرد: بررسی آسیب های اجتماعی از دیگر مقوله های است که باید بدان توجه کرد بدین سبب برای نخستین بار با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان آموزش هایی در راستای آسیب های اجتماعی و افزایش بصیرت و آگاهی والدین در مساجد استان در دو نوبت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام پورابراهیم با تاکید بر اینکه از ظرفیت مساجد بیش از پیش جهت توسعه فرهنگی افکار جامعه بهره گرفته شود، اضافه کرد: ۹۰۰ مسجد گیلان برنامه های فرهنگی متنوعی را در طول سال اجرا می کنند که ۶۷ درصد این مساجد در روستا قرار دارند.

 

 

منبع: ایکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان