//
کدخبر: ۳۷۷۵ //
معاون بهره‌برداری اوقاف قزوین:

ایجاد وقف مشارکتی سبب پویایی اقتصاد در موقوفات می‌شود

معاون بهره‌برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف قزوین گفت: ایجاد وقف مشارکتی با همکاری سرمایه‌گذاران داخلی پویایی اقتصادی در حوزه موقوفات را رقم خواهد زد.

ایجاد وقف مشارکتی سبب پویایی اقتصاد در موقوفات می‌شود

به گزارش فرتاک نیوز، حسن تقی‌پور عصر امروز در جلسه سرمایه‌گذاری موقوفات استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین سرمایه‌های فراوانی در حوزه وقف دارد که در صورت ورود سرمایه‌گذاران و استفاده درست از این منابع رشد اقتصادی در حوزه موقوفات استان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به سوددهی متقابل موقوفات برای اداره کل اوقاف و سرمایه‌گذاران وقف‌های مشارکتی افزود: سرمایه‌گذرای در حوزه موقوفات در کنار سود‌رسانی برای اوقاف می‌تواند صرفه اقتصادی خوبی نیز برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.

معاون بهره‌برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف قزوین خاطرنشان کرد: موقوفات قزوین سرمایه‌های ارزشمندی هستند، که از گذشته با نیات مختلف برای ما مانده است از این رو اگر بتوانیم با همکاری سرمایه‌گذاران این بهره‌برداری را به حداکثر برسانیم بسیاری از رقبات استان احیا می‌شود.

تقی‌پور بیان کرد: امروزه جامعه به کاربری‌های متفاوتی از وقف نیاز دارد که ایجاد این کاربری‌ها از دل موقوفات کار سرمایه‌گذاران است.

وی با اشاره به حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از سرمایه‌گذاران حوزه وقف در قزوین گفت: اگر سرمایه‌گذاران استان در این زمینه تمایل به همکاری داشته باشند اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین آماده همکاری با این افراد برای احیای رقبات و موقوفات استان قزوین خواهد بود.

معاون بهره‌برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان قزوین افزود: وقف‌های مشارکتی می‌تواند موقوفات با قابلیت تبدیل را به راحتی به نیازهای روز جامعه تبدیل کند تا هم نیات واقفین به بهترین شکل اجرایی شود و هم بتوان بهره‌وری از موقوفات استان را تا حد قابل توجهی افزایش داد.

تقی‌پور گفت: بسیاری از موقوفات قزوین با نیت باقیات و صالحات وقف شده‌اند که می‌توان این باقیات و صالحات را در مسیر نیازهای روز اجتماع هدایت کرد و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در این حوزه عملکرد اوقاف را بهبود خواهد بخشید.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان