//
کدخبر: ۳۷۶۴ //

روحانیون مبلغین مورد اعتماد وقف در جامعه هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: همراهی حوزه علمیه و وقف به ترویج بیشتر وقف در جامعه کمک می کند چرا که روحانیون مبلغین مورد اعتماد وقف در جامعه هستند.

روحانیون مبلغین مورد اعتماد وقف در جامعه هستند

به گزارش فرتاک نیوز ، حجت الاسلام غلامرضا عادل عصر امروز در جلسه هم اندیشی احیاء موقوفات و حوزه علمیه قزوین اظهار داشت: روحانیون گروه مورد پذیرش مردمی هستند و اعتماد مردم به روحانیون می تواند زمینه تبلیغی موفق را ایجاد کند.

وی افزود: وقف از گذشته در بین مردم ما وجود داشته است اما با توسعه تکنولوژی و افزایش گرفتاری مردم اثرات وقف در جامعه کمتر به چشم می آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: امروزه موقوفات ثمرات فراوانی برای جامعه دارند ولی مشکل این جاست که این اثرات وقف در جامعه گسترده امروز به خوبی به مردم معرفی نشده است.

عادل گفت: روحانیون جامعه ای اثر گذار و مورد اعتماد هستند که می توانند مردم را از ثمرات وقف آگاه کنند.

وی با اشاره به برخی از ثمرات موقوفات برای مردم استان قزوین تصریح کرد: اگر مردم با شکل واقعی وقف در جامعه آشنا شوند، این فرهنگ دین پسند و انسان ساز در جامعه افزایش پیدا می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر روحانیون و طلبه های حوزه های علمیه بتوانند شکل واقعی وقف را به جامعه نشان دهند، آگاهی جامعه و اطمینان به اجرای نیات واقفین در جامعه افزوده می شود.

عادل افزود: برکات وقف تنها به حوزه خاصی در جامعه محدود نمی شود و همه ابعاد جامعه از برکات وقف بهره مند خواهند شد از این رو اگر روحانیون بتوانند به عنوان مبلغینی مورد اعتماد ثمرات وقف را به جامعه بشناسانند این برکات تا حد زیادی افزایش پیدا می کند.

وی گفت: روحانیون بازوی محکم گسترش فرهنگ وقف هستند و می توانند با معرفی این اثرات خوب در جامعه، در حوزه موقوفات جدید گام موثری بردارند.

مدیر کل ...

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان