//
کدخبر: ۳۶۴۹۱۷ //
30مرداد لغایت8 شهریور؛

اجرای نمایش "پیکره‌کُشی" با موضوع به اعتیاد کشاندن مردم در دوران پهلوی توسط انگلستان

نمایش پیکره‌کُشی با موضوع ترفند استعمار انگلیس برای به اعتیاد کشاندن مردم در دوران پهلوی از 30 مرداد لغایت 8 شهریور در کرمانشاه اجرا می‌شود.

اجرای نمایش "پیکره‌کُشی" با موضوع به اعتیاد کشاندن مردم در دوران پهلوی توسط انگلستان
به گزارش فرتاک نیوز،

صابر سروش در گفتگویی با فرتاک نیوز اظهار کرد:نمایش"پیکره‌کشی"از جمله تولیدات واحد هنرهای‌نمایشی حوزه‌هنری و به قلم و کارگردانی هنرمند شهیر وتوانا "هواس‌پلور" است که از 30 مرداد‌ماه لغایت 8 شهریور‌ماه ساعت 19در مجموعه تئاترشهر/سالن‌سینما واقع در میدان آزادگان کرمانشاه اجرا می‌شود.

photo_2022-08-24_18-17-06

photo_2022-08-24_18-17-13

معاون فرهنگی حوزه هنری استان کرمانشاه افزود:طرح اولیه این نمایش از سوی حوزه هنری ارائه شد و پس از جمع‌آوری نظرات، نمایشنامه هواس‌پلور طی چند مرحله مورد بررسی قرار گرفت وپس از اصلاحیه‌های پایانی به تصویب شورای مربوطه رسید.

وی یادآور شد: در نمایش پیکره‌کشی استانداردهای فنی توسط کارگردان به درستی رعایت شده و مجوزهای لازم را اخذ نموده است.

به گفته سروش محتوای این نمایش به استعمار انگلستان در عصر پهلوی با دست‌مایه مواد مخدر اشاره دارد که متاسفانه باعث شد طیف وسیعی از جامعه ایرانی به این درد مبتلا شوند و برای مقابله با این امر نه تنها حاکمیت مرکزی ایران در آن عصر تلاشی نکرد بلکه این گروه‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی بودندکه بر علیه این موضوع به پا خواستند.

photo_2022-08-24_18-17-19

photo_2022-08-24_18-17-25

photo_2022-08-24_18-17-31

معاون فرهنگی حوزه هنری اضافه کرد: این اثر با نیم‌نگاهی به روح پهلوانی، رشادت وغیرتمندی مردم کرمانشاه ساخته شده و تقریباً مطابق با واقعیت‌های جامعه کرمانشاه در آن دوران است.

سروش تصریح کرد:خوشبختانه نمایش پیکرکشی  اثر مورد قبولی است که در حال حاضر در سه مرحله و سه شب در سالن سینمای تئاتر شهر کرمانشاه واقع در تالار انتظار در حال اجرا می‌باشدو هفت شب دیگر نیز اجرا خواهد شد که امیدواریم شاهد حضور طیف‌های گسترده مردم در اجرای شب‌های بعدی این نمایش‌نامه باشیم.

photo_2022-08-24_18-17-37

 

وی در پایان هدف حوزه هنری از اجرای چنین نمایش‌نامه‌هایی در کرمانشاه را القاء مفاهیمی که ارزش‌ها را در برمی‌گیرد و گاها این ارزش‌ها را مورد هجمه قرار داده با زبان هنر است.

گفتنی است؛ علاقمندان برای خرید بلیط می‌توانند به سایت www.Gisheh7.ir مراجعه نمایند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۹۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان