//
کدخبر: ۳۶۳۹۳۴ //
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

تزریق واکسن کرونا برای دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال اجباری نیست/هیچ مدرسه‌ای در استان کرمانشاه حق استفاده از بخاری نفتی را ندارد

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تزریق واکسن کرونا برای دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال در سال تحصیلی جدید اجباری نیست.

تزریق واکسن کرونا برای دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال  اجباری نیست/هیچ مدرسه‌ای در استان کرمانشاه حق استفاده از بخاری نفتی را ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار و تشریح اقدامات "پروژه مهر" امروز (۲۵مرداد‌ماه)برگزار شد.

سلمان محمدی در ابتدای این مراسم با تبریک روز خبرنگار،خبرنگاران را نمایندگان افکار عمومی دانست و اظهار کرد:خبر درست و موثق را از زبان مدیران و مسئولین بشنوید و اگر نتیجه و توجه‌ای از سوی مدیران انجام نگرفت از این روند انتقاد نمایید، همچنین دستاوردهای نظام و انقلاب را در جامعه منعکس و تبیین کنید.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام شده امسال ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان حضور خواهند یافت که تلاش می‌کنیم در طرح پروژه مهر که بزرگترین برنامه آموزش‌و پرورش در کشور است فضای اموزشی،تجهیزات و نیروی انسانی به بهترین شکل ممکن مدیریت نماییم تا در دوران پساکرونا نشاط را به مدارس استان بازگردانیم.

وی افزود: امیدوارم با آغاز سال تحصیلی جدید تمامی مدارس به صورت صددرصدی بازگشایی شوند.

محمدی بهترین مدرسه را نزدیکترین مدرسه عنوان کرد‌ و‌گفت: روند ثبت‌نام دانش‌آموزان تا پایان مرداد ماه انجام خواهد گرفت و از اولیا  درخواست می‌کنیم فرزندانشان را در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت ثبت‌نام نمایند.

این مسئول در ادامه یادآور شد: در تلاشیم دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و تارک‌ التحصیل را شناسایی نماییم که هیچ دانش‌آموزی از چرخه تعلیم و تربیت جا نماند.

محمدی اضافه کرد: به تازگی موسسه‌ای در جهت حمایت از بازماندگان تحصیل در ۵ استان کشور راه‌اندازی شده است که در این زمینه استان کرمانشاه جز استانهای موفق در این طرح است اما از نظر شناسایی افراد ضعیف هستیم که درصددیم این مشکل را مرتفع نماییم.

مدیرکل‌آموزش و پرورش استان یادآور شد: در سال تحصیلی جدید تلاش‌خواهیم کرد مشارکت موثر با تمامی شرکای آموزش و پرورش داشته باشیم زیرا با وجود ۲۶۰ هزار معلم و ۲۸ هزارو ۵۰۰ بازنشسته در آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌توانیم مشکلات را از پیش رو برداریم و نیازمند مشارکت اولیا هستیم تا دانش‌آموزان را که مانند پرندگان برای پرواز و رسیدن به قله افتخار به دو بال( اولیا و معلمان) نیاز دارند همراهی و کمک نماییم.

محمدی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به فرایند اجرایی رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: این طرح در جهت ارتقا کیفیت آموزش، ارتقا معیشت و ایجاد رقابت علمی بین همکاران از فردا کلید خواهد خورد و تا قبل از صدور احکام مبلغی به حساب این عزیزان واریز خواهد شد.

photo_2022-08-16_16-41-11

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: اجرای واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال اجباری نیست اما رعایت‌ دستور‌العمل‌های بهداشتی از سوی دانشگاه‌علوم پزشکی و ستاد کرونا در سال تحصیلی جدید لازم‌الاجراست.

وی تاکید کرد: ۹۸ درصد معلمان مدارس در سطح استان دُز دوم و سوم واکسن کرونا را تزریق نموده‌اند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

محمدی همچنین تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در طرح ملی "تثبیت و تعمیق یادگیری" که بصورت رایگان در حال برگزاری است نیز گفت: اجرای این طرح در جهت ارتقا سطح تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم است که حدود ۱۹ هزار‌ و ۶۵۲ دانش‌آموز ابتدایی در قالب ۶۸۱ مدرسه و ۲۱ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم در این طرح تابستانی ثبت‌نام نموده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: در فصل سرد سال هیچ مدرسه‌ای در استان کرمانشاه حق استفاده از بخاری نفتی را ندارد و با مدارس متخلف برخورد خواهد شد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان نیز گفت:از مجموع ۳۰۶ هزارو ۱۷۷ نفر دانش‌آموز ثبت‌نام شده در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۸۲ هزار و۵۲۲ نفر (بالغ بر ۹۲ درصد) دانش‌آموزان در تمامی پایه‌های تحصیلی برای دریافت کتاب ثبت‌نام وثبت سفارش کرده‌اند و تعداد ۲۳ هزارو ۶۵۵ دانش‌آموز نیز ثبت‌نام کرده‌اند اما برای ثبت سفارش اقدامی صورت نداده‌اند.

وی در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان زندان‌ها در جهت برقراری عدالت آموزشی و حمایت از فرزاندان زندانیان خبر داد و‌گفت: در این راستا از دانش‌آموزانی که قدرت خرید کتاب، پوشاک و ملزومات آموزشی را ندارند حمایت خواهیم کرد.

به گفته مدیر‌کل آموزش و پرورش تمامی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی باید در طرح‌های سنجش بینایی و شنوایی شرکت نمایند که در پیش‌بینی انجام شده حدود ۳۵ هزار نفر مشمول این طرح هستند که تاکنون ۳۳هزار و ۱۳۲ نفر سنجش شده و کار ثبت‌نام آنها در مدارس نیز به اتمام رسیده است‌.

محمدی در ادامه از محول شدن تمامی فعالیت‌های مربوط به مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی به آموزش وپرورش خبر داد و افزود: سازمان تعلیم و تربیت متولی امور مربوط به مراکز پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها خواهد بود و با نام کودکستان دوره اول و دوم ارائه خدمت خواهد کرد.

این مقام مسئول در ادامه سرانه ورزشی استان را ۳۶صدم متر مربع عنوان کرد که نسبت به میانگین کشوری حدود ۱۴ صدم کمتر است و افزود: در قالب طرح شهید سلیمانی ساخت سالن‌های ورزشی، زمین چمن مصنوعی، زمین ساحلی با اولویت مدارس دخترانه در حیاط این مدارس را در دست اقدام داریم که با انجام این طرح حدود ۴۰ درصد به مجموع سرانه ورزشی استان افزوده خواهد شد.

محمدی در پایان از ساخت ۲۷ زمین چمن مصنوعی،سه زمین ساحلی و هفت زمین ورزشی خبر داد و گفت: امیدوارم عملیات بهره‌برداری از این فضاهای ورزشی تا اول مهرماه به اتمام برسد.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از خبرنگاران فعال این حوزه تجلیل شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۹۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان