//
کدخبر: ۳۶۳۲۹۳ //

کارمندان بوشهر، روز شنبه ۴ ساعت سر کار می‌روند

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دما هوا در استان خبر داد و گفت: دمای هوا تا اوایل هفته آینده در برخی نقاط استان بوشهر، عمدتاً مناطق غیر ساحلی، به آستانه ۵۰ درجه خواهد رسید.

کارمندان بوشهر، روز شنبه ۴ ساعت سر کار می‌روند
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزها در نیمه‌های فصل تابستان شدت گرما به اوج خود رسیده و در این راستا هشدار هواشناسی سطح نارنجی در افزایش دمای هوا تا آستانه 50 درجه سانتیگراد بالای صفر صادر شده است.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان بوشهر دمای هوا در 2 روز آینده جمعه و شنبه در سطح استان افزایش می‌یابد و پیش بینی می‌شود دما در برخی نقاط از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان، دیلم و مناطق غیر ساحلی گناوه به آستانه 50 درجه سانتیگراد بالا صفر افزایش یابد.  

دما هوا در روزهای جمعه و شنبه تا 50 درجه سانتیگراد بالای صفر

فرج‌‌الله شکوهی‌پور افزایش دما هوا در روزهای 21 و 22 مرداد ماه تا 50 درجه سانتیگراد بالای صفر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برای جلوگیری از گرمازدگی اقدامات لازم انجام شود.

وی اجتناب از ترددهای غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: امروز طی ساعاتی با افزایش سرعت باد بر روی خلیج فارس، دریا در فراساحل تا حدودی متلاطم است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج خلیج فارس را 30 120 سانتیمتر و در فراساحل و مناطق جنوبی استان بوشهر 60 تا 150 سانتیمتر دانست و افزود: به سبب افزایش ارتفاع موج دریا و متلاطم شدن آن تردد با شناور سبک به ویژه قایق در خلیج‌فارس خطرناک است.

تغییر ساعت کار اداری به سبب شدت گرما

در همین حال معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر از تغییر ساعت کار اداری به سبب شدت گرما خبر داد و گفت: ساعت کاری ادارات استان بوشهر در روز شنبه 22 مرداد ماه به درخواست شرکت توزیع برق، در راستای مصرف بهینه و جلوگیری از بروز خاموشی از ساعت 7 تا 11:30 دقیقه تعیین می‌شود.

اصغر جعفری باتأکید بر مدیریت مصرف آب و برق برای جلوگیری از مشکلات تصریح کرد: با توجه به افزایش دما هوا شنبه 22 مرداد ماه ساعت کار تمام دستگاه‌های اجرایی به جز مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، خدماتی تا 11:30 دقیقه اعلام شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۲۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان