//
کدخبر: ۳۶۳۲۶۳ //

بیش از ۴۸ هزار تن گندم تضمینی مباشرتی توسط تعاون روستایی کرمانشاه خریداری شد

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از رشد ۴۵ درصدی خریدهای تضمینی مباشرتی گندم توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان با شرکت غله خبر داد و گفت: امسال تاکنون بیش از ۴۸ هزار تن گندم تضمینی مباشرتی توسط مراکز خرید وابسته به تعاون روستایی از کشاورزان منطقه خریداری شده است.

بیش از ۴۸ هزار تن گندم تضمینی مباشرتی توسط تعاون روستایی کرمانشاه خریداری شد
به گزارش فرتاک نیوز،

«ایرج صفایی» میزان خرید تضمینی مباشرتی گندم توسط شبکه تعاونی های روستایی استان را در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: این رقم در سال جاری به بیش از ۴۸ هزار تن رسیده که ۴۵ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

وی با اشاره به ظرفیت ها، امکانات و پتانسیل  شبکه تعاونی های روستایی استان کرمانشاه، گفت: تعاون روستایی همواره به عنوان بازوی توانمند دولت در سیاست های اقتصادی حضوری فعال داشته و خواهد داشت.

صفایی یکی دیگر از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران را گسترش خریدهای توافقی محصولات کشاورزی عنوان نمود و گفت: در سال جاری نیز بیش از ۱۶ هزار تن محصولات کشاورزی در قالب خرید های توافقی از کشاورزان استان خریداری شده است.

در استان کرمانشاه بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که در سال زراعی جاری ۹۸ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و ۳۰۰ هزار هکتار نیز زیر کشت گندم دیم رفته است.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

منبع:ایرنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۲۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان