//
کدخبر: ۳۶۱۳۵۷ //
استاندار کرمانشاه:

لازمه عدالت‌محوری توسعه‌ صنعتی متوازن در شهرهای مرکزی و‌ مرزی است

استاندار کرمانشاه در نشست فعالان اقتصادی با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن کشور لازمه عدالت‌ محوری را توسعه‌ صنعتی متوازن در شهرهای مرکزی و‌ مرزی دانست.


لازمه عدالت‌محوری توسعه‌ صنعتی متوازن در شهرهای مرکزی و‌ مرزی است
به گزارش فرتاک نیوز،

"بهمن امیری‌مقدم" در نشست فعالان اقتصادی با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن کشور که امروز (۶ مرداد‌ماه) برگزار شد اظهار کرد: به استناد گزارش مرکز آمار بیشترین نرخ بیکاری عمدتا در مناطق محروم و مرزی کشور است و بر اساس این گزارش استان‌هایی که بیشترین آمار اشتغال‌ غیر‌رسمی و نرخ بیکاری در آنها مشاهده شده از جایگاه ویژه صنعتی برخوردار نیستند که نشان از نقش صنعت در کاهش نرخ بیکاری دارد.

استاندار کرمانشاه افزود: رویکرد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید رویکرد ملی و بر اساس عدالت‌محوری باشد که متاسفانه در استان کرمانشاه و استان‌های محروم در بخش صنعت عدالت در حوزه سرمایه‌گذاری کمرنگ و یا رعایت نشده است.

  امیر‌ی مقدم لازمه ایجاد عدالت محوری را جلوگیری از تمرکز‌گرایی و توسعه صنعتی متوازن در شهرهای مرکزی و‌مرزی دانست و گفت: سیاست گذاری‌های اشتباه در سنوات گذشته باعث توزیع صنعت در مناطق مرکزی بیش از  ظرفیت موجود شده است که مشکلاتی از جمله تهدید ذخائر طبیعی هم برای این مناطق به همراه داشته است.

 وی همچنین گفت:تمرکز‌گرایی صنعتی در مناطق‌ مرکزی زمینه‌ساز ایجاد محرومیت، جلوگیری از سرمایه‌گذاری، افزایش مهاجرت، حاشیه نشینی و کاهش جمعیت در شهرهای مرزی شده و چهره زیبای کرمانشاه به عنوان سینه‌ستبر انقلاب اسلامی خسته و خراشیده شده است که باید مورد توجه قرار گیرد و جایگاه مردم این استان متفاوت‌تر از شهرهای دیگر باشد.

امیری‌مقدم در ادامه از اعضای کمیسیون صنایع و معادن درخواست کرد: در ارائه قوانین و تصویب آن فکری اساسی برای توسعه استان کرمانشاه داشته باشند و مشوق‌های بیشتری را برای مناطق مرزی در نظر بگیرند تا اشتیاق سرمایه‌گذاری در این مناطق افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: اگر مشوق‌های سرمایه‌گذاری در نقطه صفر مرزی مشابه مناطق مرکزی در نظر گرفته نشود و قوانین الزام آور وضع گردد با توجه به عدم وجود زیر ساخت‌ها در مناطق مرزی در مقایسه با مناطق مرکزی سرمایه‌گذار هیچ وقت مناطق صفر مرزی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب نخواهد کرد

 وی در پایان افزود: در سفر رییس جمهور به کرمانشاه درخواست کردیم شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند ایدرو، ایمیدرو، و... به شهرهای استان کرمانشاه ورود کنند و ما نیز هر مانعی بر سر راه سرمایه‌گذاری در استان باشد را برطرف خواهیم کرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۳۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان