//
کدخبر: ۳۶۰۹۰۶ //
‍ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه:

دریافت بارنامه برای وانت بار‌ها الزامی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به الزام قانون و با هدف ساماندهی حمل و نقل کالا تحت صحابت بارنامه توسط وانت بارها، دریافت بارنامه برای وانت بار‌های برون شهری الزامی است.

دریافت بارنامه برای وانت بار‌ها الزامی است
به گزارش فرتاک نیوز،

فریبرز کرمی گفت: در چهارچوب اجرایی قوانین و مقررات حمل و نقل کالا و ساماندهی وانت بارها حمل کالا تحت صحابت بارنامه توسط ناوگان وانت باری برون شهری الزامی است.

وی گفت: در همین راستا اقدام به فراخوان رانندگان و دارندگان ناوگان وانت بار فعال در زمینه حمل و نقل به منظور اخذ کارت هوشمند (راننده و ناوگان) صورت پذیرفته است.

کرمی تصریح کرد: یکی از تکالیفی که در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار داده شده، صدور بارنامه‌های الکترونیکی است تا از میزان قاچاق کالا کاسته شود.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های قاچاق کالا، استفاده از وانت بارهاست که بدون سند حمل (بارنامه) در جاده‌ها تردد دارند است که با این دستورالعمل جدید، برای جابه جایی بار در جاده با استفاده از وانت بار، دریافت بارنامه ضروری می باشد.

کرمی افزود: اگر قرار باشد وانت بارها در محورهای برون شهری اقدام به حمل بار کنند، باید نسبت به دریافت بارنامه الکترونیکی شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای و یا ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام کنند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مزایای ساماندهی وانت بارها در جاده‌ها ارتقای ایمنی خودروهای باری سبک است به نحوی که: اگر وانت بارها برای تردد در جاده، تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای باشند ملزم هستند که ماننند خودروهای باری سنگین هر سه ماه یک بار معاینه فنی دریافت کنند که درنتیجه ضریب ایمنی تردد آنها در جاده‌ها افزایش می یابد.

کرمی با اعلام این خبر که با حذف فیزیکی بارنامه در اردیبهشت ماه سال جاری شرایط دریافت بارنامه بسیار تسهیل شده، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، با توجه به شرایط متقاضیان به منظور دریافت مجوز، فرآیند تاسیس اعطاء مجوز به بازارگاه الکترونیکی و شرکت حمل و نقل کالا ویژه وانت بار را در اولویت کاری خود قرار دارد؛ همچنین موضوع اطلاع رسانی موثر و گسترده انجام شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۹۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان